Mazón crida a ampliar el port de València per a aprofitar les oportunitats que vindran "a pesar del clima polític"

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, en un esmorzar-col·loqui organitzat per Propeller València
GENERALITAT (TWITTER)
Publicado: jueves, 30 noviembre 2023 18:26

   Els empresaris logístics demanen al Consell ajudes per a la indústria ceràmica, millorar els accessos al Port de València i un moll sec

   VALÈNCIA, 30 Nov. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha remarcat que l'ampliació del port de València "no solament respon la demanda actual", sinó que prepararà a la Comunitat Valenciana per a "aprofitar les oportunitats que s'aveïnen i que estem treballant perquè s'aveïnen, a pesar del clima polític que comencem a viure".

   Així ho ha manifestat durant un esmorzar-col·loqui aquest dijous organitzat per l'associació de directius i empresaris Propeller València, en el qual ha intervingut al costat del president de l'associació, Alfredo Soler, qui ha aprofitat l'ocasió per a reivindicar les ajudes al sector del taulell, principal client del port; la millora dels accessos al Port de València - "fer un corredor sol ferroviari seria un error", ha defès-- i l'habilitació d'un port sec.

   A l'acte han assistit també la consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, i la presidenta de l'Autoritat Portuària de València (APV), Mar Chao, al costat de representants de l'empresariat logístic i l'anterior responsable de l'APV, Aurelio Martínez.

   Mazón, que ha assegurat que "arreplega el guant" de les reivindicacions traslladades pel president de Propeller per a treballar-les al costat del sector, ha traslladat el "compromís" del Consell "amb el desenvolupament que necessita i mereix l'entorn portuari".

   En eixa línia, ha demanat també la implicació de la comunitat portuària per a "construir junts l'horitzó d'oportunitats que s'obri als valencians", a pesar de les "dificultats" del clima polític i la "falta de seguretat". "L'estabilitat política és un valor econòmic en si mateix, treballarem per l'estabilitat institucional, almenys en el tros d'Espanya que els ciutadans han decidit que puguem governar", ha afegit.

   Així, ha afirmat que la Comunitat Valenciana viu "un moment històric" perquè està "en la vespra d'importants decisions" per a impulsar l'ampliació del Port de València i la integració amb el Corredor Mediterrani, unes actuacions en les quals el Consell i l'empresariat han de "treballar perquè es confirmen".

   Per al president, el Port de València "no solament és una inversió i una infraestructura, és un punt d'inflexió que hem de marcar per al creixement" de la Comunitat.

"TERRA OBERTA"

   Mazón ha posat l'accent que ara la Comunitat és una "terra oberta" i que, amb mesures com la simplificació administrativa o l'eliminació de la taxa turística, el Consell treballa per generar un ecosistema "que diga 'Welcome', perquè durant massa anys a qualsevol gran inverción marítima o terrestre portuària o ocomercial, la primera paraula que rebien era un 'oGo home', com es va dir a alguns importants inversors en eixos anys".

   El president de la Generalitat ha explicat a més que el director de Projectes Estratègics de la Generalitat, José Luis Díez, formarà part del consell d'administració de l'APV, remarcant el caràcter estratègic d'aquesta infraestructura.

   Mazón ha insistit durant la seua intervenció en què "València és el port d'Espanya" i ha assegurat que aprofitarà la II Cimera Empresarial Eix Comunitat de Madrid-Comunitat Valenciana de Fundació Conexus, que se celebra el 12 de desembre, per a fer "lobby" en favor del port, "des de la certesa de les dades, els estudis" i amb el "criteri que avala l'absoluta confiança i total respatler que deuria tindre (el port) i sorprenentment encara no té en l'absoluta totalitat de la classe política valenciana".

REIVINDICACIONS DEL SECTOR

   Per la seua banda, el representant dels empresaris logístics ha traslladat al Consell tres reivindicacions. En primer lloc, ha afirmat que l'anterior govern autonòmic es va comprometre amb Ascer a articular unes ajudes al sector del taulell que, encara que "eren mínimes en comparació a les d'altres països", representaven "una mostra de bona voluntat", però encara no han arribat a la ceràmica.

   Soler ha recalcat que les exportacions d'aquesta indústria gasintensiva han caigut un 25% i que els seus competidors estrangers compten amb moltes més ajudes compensatòries al preu de l'energia que els fa més competitius. "Si hui fóra notícia que tanca Ford, ací ens tornaríem bojos i té uns 6.000 empleats. Ací estem parlant de 70.000 ocupacions i tancaments massius", ha exposat.

   En segon lloc, ha denunciat que és "incomprensible que un port de la importància del de Valèncua solament tinga un únic accés i siga simple", per la qual cosa ha demanat una millora dels accessos pel nord que beneficien tant a la ceràmica com a la futura gigafactoría de cel·les de bateries de PowerCo (Grup Volkswagen).

   En aquest punt, ha lamentat que "hi ha molta demagògia quant al tema romàntic que l'accés nord solament pot ser ferroviari", quan aquesta alternativa suposaria un sobrecost per a la indústria i problemes des del punt de vista operatiu.

   En tercer lloc, Alfredo Soler ha demanat un port sec que ajude a descongestionar el Port de València quan coincidixen en els seus molls dos embarcacions grans.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià