Mazón i el PSPV s'exigeixen mútuament responsabilitats pel presumpte ús irregular de Mako Mira d'un helicòpter

Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 12 febrero 2024 14:14

   VALNCIA, 12 Feb. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que el seu predecessor, el socialista Ximo Puig, ser "qui haur de respondre per eixe suposat tracte de favor" d'un helicpter del servici autonmic d'emergncies per part de la secretaria autonmica d'Hisenda, Mako Mira.

    Per la seua banda, el síndic del PSPV a Les Corts, José Muñoz, ha assenyalat que "ser el senyor Mazón qui haur de prendre decisions perqu ara ell és el que té la responsabilitat", ja que Mira continua en el Consell després del canvi de govern.

   Així han valorat, a preguntes dels periodistes per separat, l'informe de l'Agncia Valenciana Antifrau (AVAF) que considera que va poder haver-se produt un suposat "ús irregular i fraudulent dels recursos públics" per la mobilització d'un desplegament que "no va ser proporcionat" per a rescatar d'una muntanya a Bunyol a una amiga de la dirigent autonmica. Fiscalia ha obert diligncies d'investigació.

   Mazón ha demanat esperar les conclusions de Fiscalia, per ha posat l'accent que hauran de donar explicacions "si hi ha algun tracte de favor" tant l'expresident Ximo Puig com l'exconsellera Gabriela Bravo i l'ex-secretari autonmic d'Emergncies, José M ngel.

   "Si hi ha algun tracte de favor, qui haur de respondre per eixe suposat tracte de favor haur de ser qui ho autoritza (...). Estem esperant les explicacions de qualsevol d'ells tres. Jo estic molt content amb el govern que tinc", ha resolt.

   Per contra, el síndic socialista ha retret a Mazón que diga que "el sector públic de la de la Generalitat no estava molt bé en els últims anys" i mantinga a Mira com a mxima responsable.

    Després de subratllar que és una alt crrec que estava durant l'anterior govern del Botnic i que és "una de les dos persones que continuen amb el Consell de Mazón", Muñoz ha sostingut que "ser el senyor Mazón qui haur de prendre decisions, perqu ara ell és el que té la responsabilitat".

"QUE POSE ORDRE A LA SEUA CASA"

   "Est molt bé aix de mirar el passat, per quan ja governes, la qual cosa ha de fer Mazón és governar i prendre decisions. La persona que, diguem-li, estava en tota aquesta situació, treballa per a Mazón. Per tant, ell és el que ha de prendre decisions", ha recalcat, i li ha instat a "posar orde en la seua casa" abans de demanar explicacions.

   El també secretari d'Organització del PSPV ha aprofitat per a criticar que "l'única realitat és que el que est sent jutjat davant els tribunals respecte al sector públic de la Comunitat Valenciana és l'poca de (Eduardo) Zaplana i de (Francisco) Camps", expresidents amb el PP abans del 2015.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press