ROBER SOLSONA/EUROPA PRESS
VALÈNCIA, 25 Feb. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha rebutjat concretar l'hora a la qual va arribar al Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) el 29 d'octubre per "respecte al procediment judicial" fins que el Govern valencià no responga al requeriment realitzat per la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana.
Mazón s'ha pronunciat així durant la seua visita hui a la fira de Cevisama, a preguntes sobre les telefonades que va donar a conèixer ahir corresponents a aquell dia entre les 17.37 hores i les 20 hores.
En concret, preguntat per si el fet que l'última comunicació amb l'exconsellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, fóra a les 19.43 significa que no havia arribat a aquella hora al Cecopi, constituït a l'Eliana, Mazón ha al·ludit al requeriment de la titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 3 de Catarroja perquè la Conselleria d'Emergències informe si va concórrer i es va integrar en este òrgan alguna altra autoritat diferent de les 29 persones que ja formaven part de la convocatòria, a les 17.00 hores, i fins a les 20.11, quan es va remetre el missatge d'alerta a la població a través del sistema ES-Alert.
Mazón ha assegurat que una vegada es responga el requeriment, que "serà en breu", no tindrà "cap problema" a contestar a quina hora va arribar al Cecopi. "De fet, ja els he dit que ho estic desitjant. És la jutgessa la que ha de tindre la primera informació per respecte al procediment, i no estar fent declaracions a través dels mitjans de comunicació dins d'un procediment al qual cal tindre el màxim respecte. Uns altres no ho tenen, i jo sí que ho tinc i tot el Consell ho té", ha comentat.
El president ha subratllat que "des de la Conselleria de Justícia se li està donant totes la facilitats i els requeriments els estem fent". "Una vegada respost el requeriment farem les declaracions corresponents, però per respecte al procediment, exclusivament per esta qüestió, que em sembla important" ha rebutjat concretar l'hora.
D'altra banda, ha sostingut que ja havia explicat "altres vegades" a la Comunitat Valenciana les telefonades que va mantindre, abans de concretar-les en l'esmorzar informatiu que es va celebrar el dilluns a Madrid. "Ja he parlat de les meues telefonades amb (el president de la Diputació de València) Mompó, amb Salomé, amb altres membres del Consell", ha dit.
Preguntat per si va realitzar alguna telefonada abans de les 17.37 hores de la vesprada --l'hora de la primera comunicació que va fer pública el dilluns-- per a preocupar-se per la situació, Mazón ha recalcat que "vam estar tot el matí atents a tota la informació que ens traslladava la consellera i totes les parts que s'estaven fent", però que "lògicament el Cecopi començava a les 17 hores" i "uns minuts després ja estàvem rebent informació, estaven començant a treballar".
WHATSAPSS I PALAU
Sobre si va haver-hi alguna comunicació des de l'hora en la qual va eixir del Palau de la Generalitat per a acudir al dinar fins a les 17.37 hores, ha assenyalat: "Va haver diversos Whatsapps, crec recordar. Jo parlava des de les 17 hores que és quan va començar el Cecopi. Durant tot el matí vam estar informats, no se'm va traslladar concretament cap novetat fins que va començar el Cecopi".
Mazón ha insistit que, "per descomptat, el que no estàvem era incomunicats", i ha lamentat que "alguns porten quatre mesos sostenint que estava incomunicat i no és veritat". Preguntat per on estava físicament el 29 d'octubre des que va eixir del dinar fins que va arribar al Cecopi, ha assegurat que es trobava al Palau de la Generalitat, des d'on va realitzar "algunes" de les telefonades, encara que "algunes" les va realitzar "abans, algunes durant, algunes després". "Són unes quantes", ha comentat.
BERNABÉ
Respecte a la seua opinió sobre que la jutgessa que investiga la dana haja rebutjat investigar la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, Mazón ha respost que ell "mai" valora "les resolucions judicials".