Mercadona lidera la distribució espanyola el 2024 davant l'impuls de Lidl i Aldi i dels 'súper' regionals

Archivo - Arxiu - Supermercat de Mercadona
MERCADONA - Archivo
Publicado: jueves, 13 febrero 2025 11:44

   MADRID, 13 Feb. (EUROPA PRESS) -

   Mercadona es manté al capdavant de la distribució espanyola en registrar un major creixement en quota de mercat el 2024 davant de l'impuls de marques com Lidl i Aldi, així com dels supermercats regionals, segons les dades de l'informe el 'Balanç de la Distribució 2024' de la consultora Kantar Worldpanel.

   En concret, la cadena de supermercats presidida per Juan Roig va guanyar un 0,5% de quota de mercat, per a aconseguir el 26,6%, impulsada per un inici d'any rècord, mentre que el creixement al final de l'any ha sigut més moderat.

   El retail busines director de Kantar Worldpanel, Bernardo Rodilla, ha subratllat que hi haurà què veure com Mercadona, la mercantil "que més ha crescut el 2024", seguix evolucionant en este 2025 i com li pot afectar la seua política de no promocions quan el seu comprador busca descomptes en altres cadenes, així com la transformació de la secció de peixateria.

   Carrefour manté el segon lloc amb una quota del 9,8%, tancant 2024 de forma estable. Mercadona s'ha vist penalitzada per l'evolució de l'hipermercat, però ho ha compensat pels formats de proximitat.

   Rodilla ha destacat l'evolució del 'discount' alemany, Lidl i Aldi, que estan reforçant la seua aposta per Espanya i continuen creixent en el mercat nacional. Així, Lidl reforça la presència en la tercera plaça amb una quota del 6,5%, un 0,2 punts percentuals més. Un creixement que ve impulsat després d'aconseguir reforçar la seua imatge de preu, gràcies a la comunicació, la promoció i el seu programa de fidelitat, però que té com a amenaça als 'súper' regionals en determinades zones.

   Per la seua banda, el Grup Eroski, amb un 4,3% de quota de mercat (-0,1 punts percentuals), es consolida en la quarta posició malgrat tindre una pitjor evolució en la seua zona més 'core', la Zona Nord, a causa del desenvolupament de Mercadona al País Basc.

   Mentre que Dia es manté en la cinquena plaça amb el 3,6% del mercat, cedint un 0,2 p.p. de quota, però que està confirmant la seua recuperació durant la segona meitat de l'any i inicia en positiu este 2025.

   Consum es manté en la sisena plaça amb una quota del 3,4% (+0,1 punts percentuals), seguida per Alcampo, amb el 3% (-0,1 punts percentuals), mentre que Aldi (8), seguix guanyant quota amb l'1,7% del mercat (+0,1 p.p.) després d'haver duplicat la seua base de clients en l'última dècada, però encara no arriba als nivells de conversió per categoria dels seus principals competidors. Finalment, Grup IFA tanca amb un alça del 0,5 p.p., la mateixa que registra Mercadona, per a aconseguir una quota del 10,5% de la distribució nacional.

Leer más acerca de: