Abed Rahim Khatib/dpa - Archivo
MADRID, 2 Feb. (EUROPA PRESS) -
Almenys quatre palestins, entre ells un xiquet de tres anys, han mort este dilluns a causa de nous atacs perpetrats per l'Exèrcit d'Israel contra la Franja de Gaza, malgrat l'alto el foc en vigor des del 10 d'octubre en el marc de l'acord amb el Moviment de Resistència Islàmica (Hamas) per a aplicar la proposta d'Estats Units per al futur de l'enclavament.
Fonts mèdiques citades per l'agència palestina de notícies WAFA han detallat que el xiquet mort és Iyad Ahmed Naim al Rabaia, aconseguit per un atac de l'Armada israeliana contra diverses tendes de campanya usades per desplaçats prop de la ciutat de Jan Junis (sud).
Així mateix, una segona víctima, no identificada de moment, ha mort després d'un atac executat per un dron militar israelià contra una escola en el campament de refugiats de Jabalia, situat en el nord de Gaza.
Posteriorment, almenys dos persones han mort i vàries han resultat ferides en un bombardeig contra els voltants d'una tenda de campanya en la qual se celebrava un acte pel dol d'un mort en el campament de refugiats de Nuseirat (centre), segons el diari palestí 'Filastin'.
Per la seua banda, les Forces de Defensa d'Israel (FDI) han assenyalat que quatre "terroristes" han mort en un atac prop de la 'línia groga', a la qual es van replegar les seues forces en el marc del citat acord, en considerar que suposaven "una amenaça immediata". "Immediatament després de la identificació, les forces van eliminar als terroristes per a acabar amb l'amenaça", ha dit.
L'Exèrcit d'Israel va llançar el dissabte la seua major onada d'atacs contra Gaza des de l'entrada en vigor de l'alto el foc, deixant més de 30 palestins morts, en el que va descriure com una resposta a una "violació" de l'acord per part de Hamàs.
Les autoritats de Gaza, controlades per Hamàs, han elevat este mateix dilluns a 526 els morts i a 1.447 els ferits pels atacs israelians des de l'inici de l'alto el foc, al mateix temps que van xifrar en 71.800 els morts i en 171.555 els ferits a causa de l'ofensiva llançada per Israel contra la Franja després dels atacs del 7 d'octubre del 2023.