El Museu de Les Ciències celebra la final del concurs escolar de química 'Reacciona!'

El Museu de les Ciències celebra la final del concurs escolar de química 'Reacciona!'
JORGE FRAILE
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 16 mayo 2025 17:56

   VALÈNCIA, 16 May. (EUROPA PRESS) -

   El Museu de Les Ciències ha celebrat la final del concurs escolar 'Reacciona!' amb l'exposició al jurat dels deu projectes finalistes. Enguany es complix la catorzena edició del concurs realitzat, en col·laboració amb la Secció Territorial de València de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ-VAL) per a destacar la importància de la química.

   El certamen es dirigix a estudiants de 3º i 4º de Secundària, Batxillerat i cicles formatius de Formació Professional Grau Mitjà de tota Espanya perquè exposen, de forma didàctica, creativa i original, algun procés químic, ha indicat la Generalitat en un comunicat.

    El primer premi ha sigut per a l'equip d'estudiants del col·legi Claret, de Xàtiva; i el segon premi ha reconegut el treball exposat pel grup escolar presentat pel col·legi San José de la Montaña, de Xest. El jurat ha concedit el tercer premi 'ex aequo' al CEIPSO Sant Blas d'Ajalvir (Madrid) i a l'IES de Guissona (Lleida).

   Els premis, finançats per la Secció Territorial de València de la RSEQ, estan dotat amb 1.200 euros per al primer guanyador, 600 euros per al segon i 300 euros per al tercer. La concessió del premi correspon en un 50 per cent al centre escolar i el 50% restant als components de l'equip.

   Maig és el mes de les finals dels concursos escolars que convoca la Ciutat de les Arts i les Ciències a principis de curs i amb els quals planteja diferents reptes científics a la comunitat escolar.

    Després de la final de 'Desafiament Robot' divendres passat 9 de maig, la pròxima cita serà amb el concurs 'Cristal·lització en l'Escola' el divendres 30 de maig en el Museu de les Ciències.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press