Navarro (CEV i CEOE) afirma que Yolanda Díaz porta la reducció de jornada "per bandera perquè necessita mèrits"

Archivo - Arxiu - El president de la CEV, Salvador Navarro, en una imatge d'arxiu
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 6 febrero 2025 14:46

   VALÈNCIA, 6 Feb. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), Salvador Navarro, ha defensat este dijous que la reducció de jornada ha de decidir-se "amb totes les parts" i ha lamentat que "la ministra (Yolanda Díaz) ho ha agafat per bandera perquè clarament necessita mèrits".

   Així s'ha expressat el també vicepresidenta de la CEOE durant la conferència que ha pronunciat aquest dijous en l'esmorzar informatiu del Fórum Europa Tribuna Mediterrània convocat per Nova Economia Fórum.

   Navarro ha recordat que el secretari general d'UGT PV, Ismael Sáez, "va dir que li agradaria que fóra possible que la CEOE estiguera en esta signatura de la reducció de jornada", i ha apuntat Navarro que "conforme avança la societat és lògic que anem fent plantejaments de reducció de jornada".

   No obstant això, ha assenyalat que "cal comptar amb totes les parts" i ha lamentat que "la ministra ho ha agafat per bandera perquè clarament necessita mèrits", però que la mesura "no ens va a donar més productivitat".

   El president de la CEV ha subratllat que el 30% dels convenis col·lectius sectorials a Espanya ja contemplen fins i tot menys hores, i ha demanat al Govern que deixe que "les negociacions dels convenis col·lectius siguen com sempre" i s'emmarquen en el diàleg social, on "en ocasions" són "més capaces" d'arribar a acords quan no "entra la tercera pota de l'administració".

"NO VAL EL CAFÈ PER A TOTS"

   Para Navarro, "no val el cafè per a tots" perquè "els més xicotets són els més perjudicats", i s'ha referit als autònoms, el sector servicis, el comerç i l'hostaleria. Segons ha indicat, la mesura els suposarà un augment de costos del 6,5%.

   En este sentit, s'ha mostrat partidari que s'incentive la reducció de jornada a través de deduccions i bonificacions, "però no com a marca la ministra, perquè el que vol ella és un mèrit per a ella mateixa, no per als treballadors", ha reiterat.

   Salvador Navarro ha subratllat la necessitat d'augmentar la productivitat de la Comunitat Valenciana, encara que ha puntualitzat que "no només és una qüestió, com diu la ministra, de baixar hores per a ser més productius".

    Al seu juí, "estes fórmules no funcionen, la productivitat són molts més factors, no només el laboral, també les inversions en infraestructures, en posicionament, en dimensió empresarial i a eliminar barreres administratives i regulatòries". En este punt, ha agraït que el Consell presidit per Carlos Mazón haja complit el seu compromís de posar en macha el Pla Simplifica.

ABSENTISME I FALTA DE TREBALLADORS

   Durant la seua conferència, Salvador Navarro ha abordat altres qüestions com l'absentisme laboral, "una xacra que perjudica a tota la societat", i ha manifestat que espera que Díaz engegue la taula de treball per a tractar este assumpte "com més prompte millor".

    També s'ha referit a la falta de mà d'obra, en sectors com el transport, i ha insistit que no es tracta d'"un problema salarial", ja que estos professionals reben salaris d'uns 2.700 euros bruts mensuals àdhuc dormint en les seues cases tots els dies, o 3.300 euros en el cas de distàncies més llargues.

   Referent a això, Navarro ha advocat per l'"estreta" col·laboració entre empreses, administracions i l'àmbit educatiu baix un model de col·laboració públic-privada.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press