VALÈNCIA, 20 Mar. (EUROPA PRESS) -
Per l'Horta ha assenyalat que "la recent modificació de la Llei de l'Horta suposa la paralització de la seua marca de producte", com ha indicat la portaveu del col·lectiu, Conxa Medina, que ha destacat que esta "dona garanties a productes, comercialitzadors i consumidors" a més de "contribuir a posicionar millor els productes de l'horta".
"La paralització és un gran colp per al sector. La marca era una de les demandes del sector agrari de la comarca perquè ajudava a reforçar la imatge dels seus productes davant dels consumidors", ha afegit, al mateix temps que ha apuntat que "el sector agrari ha reclamat històricament a les administracions la necessitat d'establir una marca que diferenciara els productes agraris provinents de l'horta" perquè "esta distinció els dotara d'un valor afegit i els fera més competitius en un món globalitzat".
Per l'Horta ha apuntat que "el Consell de l'Horta de València, l'entitat de gestió encarregada de dur a terme els preceptes establits en la Llei de l'Horta, va arreplegar esta demanda del sector i es va posar a treballar en la creació d'una marca distintiva durant el seu primer any de funcionament".
"La marca de producte era una de les accions del Pla de Desenvolupament Agrari, una de les parts derogada pel Consell del PP en la modificació de la Llei de l'Horta. Els treballs per a engegar una marca pròpia van començar a l'octubre del 2021, quan el Consell de l'Horta de València va contractar una empresa especialitzada", ha assenyalat el col·lectiu.
Així mateix, ha exposat que "les normes de la marca van ser elaboradores després d'un llarg procés de participació i de mesos de treballs" i que "es van aprovar en sessió plenària del Consell de l'Horta el 27 de març del 2023".
"Posteriorment, la marca es va registrar en l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea el 23 de gener del 2024, últim tràmit perquè es convertira en una realitat", ha ressaltat Per l'Horta.
El col·lectiu ha precisat que "durant 2024 es va fer una campanya de difusió entre el sector agrari que va obtenir una resposta molt favorable, amb vuit sol·licituds de productors, una sol·licitud d'envasador i tres sol·licituds de punts de venda" i ha lamentat que "totes han quedat sense resposta".
"Actualment tot el procediment està paralitzat i encara no s'ha fet una presentació pública de la marca als mitjans de comunicació i la societat, a pesar que el projecte de la marca encara està visible a la pàgina web del Consell de l'Horta, que podria desaparèixer en qualsevol moment ja que el govern de Carlos Mazón ha dissolt oficialment este organisme", ha afegit.