VALÈNCIA, 9 Jul. (EUROPA PRESS) -
L'agent de policia denunciat per espentar per l'esquena a una professora que es manifestava en la vaga educativa i que va resultar lesionada en caure al sòl declararà com investigat en la plaça número 16 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància de València, segons han confirmat a Europa Press fonts del ministeri públic.
Esta citació, avançada per eldiario.es, s'ha produït després que la Fiscalia haja informat favorablement de l'admissió a tràmit de la querella presentada per la perjudicada després dels fets que van tenir lloc el passat 31 de maig, quan l'agent antidisturbis va espentar a la manifestant que es concentrava en els voltants de la Conselleria d'Educació en el marc de la vaga indefinida en l'ensenyament no universitari de la Comunitat Valenciana.
El ministeri públic ha informat favorablement l'admissió de la querella de la perjudicada i considera que l'agent podria haver comès tres delictes --segons la mateixa informació--: lesions amb l'agreujant de prevalimiento de funció pública, contra la integritat moral i contra els drets individuals.
Després de l'incident, la docent va presentar una querella i el jutjat va obrir una causa i va acordar la pràctica de les primeres diligències, com requerir l'atestat policial sobre els fets. Està pendent d'admissió una altra querella de CCOO, segons les fonts consultades.
En els videos difosos el dia dels fets es veia a la professora d'esquena i al policia propinar-li una espenta que li va fer caure al sòl, on va ser auxiliada per altres persones. La docent, que està jubilada, va patir lesions.