VALNCIA, 26 Sep. (EUROPA PRESS) -
La Fundació Espanyola per a la Cincia i la Tecnologia (FECYT), dependent del Ministeri de Cincia, Innovació i Universitats, ha seleccionat el projecte 'Aula IA: introduint la intelligncia artificial en educació primria' de la Universitat d'Alacant (UA) com un dels seus projectes destacats d'excellncia i innovació en divulgació científica.
En concret, Aula IA, impulsat des de l'Institut Universitari d'Investigació Informtica de la UA, forma part del catleg 2024 de la selecció de projectes de la convocatria d'ajudes per al foment de la cultura científica, tecnolgica i de la innovació 2021.
L'objectiu d'esta selecció és posar en valor la qualitat dels projectes finanats, així com servir d'inspiració a entitats que vulguen posar en marxa activitats de divulgació de la cincia, la tecnologia i la innovació. De les més de 230 activitats finanades, este document n'arreplega les dotze més destacades.
La intelligncia artificial (IA) est cada vegada més present i és previsible que, en un futur prxim, implique una transformació drstica en moltes de les ocupacions, un canvi que afectar especialment els xiquets de hui en dia, destaca la institució acadmica.
Per aix, l'objectiu del projecte de la Universitat d'Alacant és acostar els conceptes d'IA a les aules del tercer cicle d'educació primria per a promoure l'alfabetització cientificotecnolgica entre escolars i professorat i per a fomentar l'interés des d'edats primerenques pels estudis en l'mbit CTIM (cincia, tecnologia, enginyeria i matemtiques) a través de l'aplicació directa de la IA a activitats del seu entorn prxim.
El projecte Aula IA proposa, a través del seu lloc web, una srie de materials didctics d'accés lliure desenvolupats especialment per a la formació de l'alumnat i professorat de tercer cicle d'educació primria (edats entre els deu i els dotze anys) en aspectes relacionats amb la IA, els seus fonaments tcnics, l'impacte en la societat actual, així com les implicacions tiques i morals.
Els continguts són també aptes per al públic en general que es vulga iniciar en el món de la IA. S'hi inclouen una desena de llions d'iniciació en esta matria, una guia perqu el professorat puga implantar estos materials a l'aula i un seguit de vídeos d'introducció a diferents conceptes essencials. A més, el web conté un xatbot per a fer consultes sobre els continguts desenvolupats.
Per a donar a conéixer els materials didctics, l'equip de treball del projecte ja ha impartit quinze tallers en collegis de les comarques d'Alacant i s'han fet activitats de difusió per al públic en general sobre IA que han arribat a més de 750 participants en conjunt.
'Aula IA: introduint la intelligncia artificial en educació primria', desenvolupat en l'Intitut Universitari d'Investigació Informtica de la UA i liderat pel professor del Departament de Llenguatges i Sistemes Informtics, David Tomás, compta amb la participació d'una mplia llista de professors de la Universitat d'Alacant com Cristina Cachero, del Departament de Llenguatges i Sistemes Informtics; Francisco Pujol, del Departament de Tecnologia Informtica i Computació, i María Dolores de Juan, del Departament de Mrqueting, així com María del Pilar Barra, professora del Departament de Turisme de la Universitat Catlica San Antonio de Múrcia, i els professors de primria María Inmaculada Caruana, del CEIP Bec de l'guila (Sant Vicent del Raspeig), i José María Cuesta, del CEIP Mediterrani (Alacant).