El PSOE defensa que 20.000 dones han portat polseres antimaltractament i "cap ha mort" i denuncia mentides de PP

Archivo - Arxiu- La delegada del Govern i responsable de l'àrea d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, en una imatge d'arxiu.
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 22 septiembre 2025 16:44

   MADRID, 22 Sep. (EUROPA PRESS) -

   La secretària d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha defensat l'eficàcia del sistema de polseres per a maltractadors assegurant que cap dona ha mort mentre portava este sistema, davant de les crítiques per fallades assenyalades per la Fiscalia.

    "Hi ha 20.000 dones que han passat per les polseres, ni una sola ha mort amb la polsera posada, a pesar que hem vist una altra vegada manipulacions i mentides del Partit Popular", ha indicat este dilluns en declaracions als mitjans a l'entrada de la seu del PSOE en el carrer Ferraz.

   La també delegada del Govern a la Comunitat Valenciana ha eixit al pas de les presumptes fallades en la migració de les dades gravades per estes polseres que han impedit provar incompliments del règim d'allunyament de condemnats per violència masclista.

   Bernabé ha defensat "la validesa i el bon funcionament" de les mateixes, recalcant que en aquest moment hi ha 4.800 en funcionament mentre fa només uns anys hi havia menys de 2.000. "Això és fruit de la seua efectivitat", ha apuntat.

   No obstant això, en ser interrogada per les crítiques que llancen els responsables del sistema Cometa --a càrrec del funcionament dels dispositius-- que indiquen que les fallades persistixen, Bernabé afirma que el Govern "va a seguir treballant per a oferir el millor sistema a les dones maltractades".

   No obstant això insistix en les crítiques al PP, al que acusa de "jugar amb la mentida" i aprofundir en el dolor de les víctimes de violència masclista. En este sentit ha retret les declaracions del secretari general del PP, Miguel Tellado, que va demanar la dimissió de la ministra d'Igualtat, Ana Redondo, i va criticar la qualitat de les polseres en assenyalar que les havien comprat "en Aliexpress".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press