ASOCIACIÓN EMPRESARIAL DE HOSTELEROS DEL PALMAR
VALNCIA, 12 Jul. (EUROPA PRESS) -
El restaurant El Mornell s'ha proclamat guanyador del Concurs d'All i Pebre del Palmar (Valncia), mentre que la segona posició ha sigut para Tío Paloma, i en tercer lloc, ha quedat el restaurant Cañas y Barro.
Els 29 establiments participants han cuinat amb els mateixos ingredients i quantitat d'anguiles. En partir de "la més absoluta igualtat s'ha pogut saber qui té millor m i fortuna amb aquest plat", destaca l'Associació Empresarial d'Hostelers del Palmar en un comunicat.
L'all i pebre és "l'essncia de la senzillesa". El plat que pren el nom de dos espcies, all i pebre roig, presents en la majoria d'elaboracions en la cuina espanyola. A Valncia, al costat de l'oli d'oliva, la seua aigua i un producte tan excepcional com l'anguila de l'Albufera, es converteix en el tercer emblema de la cuina popular valenciana, al costat de paella i fideu.
El jurat ha comptat per primera vegada amb xefs estrela Michelin en el jurat, amb la presncia de María José Martínez, del restaurant Lienzo, i Emanuel Carlucci, del restaurant Atalaya d'Alcossebre.
També han format part de la comissió avaluadora Paco Gimeno, campió de l'anterior edició, del restaurant Racó de Meliana; Domingo Ferrer, com a president del jurat; José Caballer, president de la Comunitat de Pescadors del Palmar; María Antonia Bru i Maria Dolores Roig en representació de l'Associació d'Hoteleria del Palmar; Evarist Miralles, cuiner i formador en la Xarxa de centres de Turisme de la Generalitat Valenciana; Jorge d'Andrés, del grup La Sucursal i xef del restaurant Vertical; Juanma Romero, periodista gastronmic; i Eduardo Espejo, del grup Tastem.