Sabadell, després de fracassar l'OPA de BBVA: "Esta és la millor eixida per a tots"

Agraïx el suport "majoritari" de tots els accionistes, clients i societat en general, així com de l'equip de l'entitat

Archivo - Arxiu - El CEO del Banc Sabadell, César González-Bueno (e), i el president del Banc Sabadell, Josep Oliu (c), en imatge d'arxiu
David Zorrakino - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 17 octubre 2025 10:22

   MADRID, 17 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El president de Sabadell, Josep Oliu, ha afirmat, després de fracassar l'OPA de BBVA, que és "la millor eixida per a tots", incloent a les dos entitats, i ha agraït el suport "majoritari i infrangible" de tots els accionistes, clients i societat en general, així com de l'equip de l'entitat.

   "Esta és la millor eixida per a tots i s'ha aconseguit gràcies al suport majoritari i infrangible dels nostres accionistes, clients i societat en general, i també gràcies a l'encomiable esforç i compromís del gran equip de professionals que integra Banc Sabadell", ha traslladat a través d'un comunicat remès este divendres, després que a última hora del dijous es coneguera el fracàs de l'OPA de BBVA.

   En concret, entorn de les 20.30 hores, es publicava en la CNMV que BBVA havia aconseguit el 25,47% de les accions amb drets de vots, quedant per baix del llindar mínim d'acceptació del 50% i també per sota del 30% que li obria la possibilitat de llançar una segona OPA.

   Tant el president com el conseller delegat de Banc Sabadell, César González-Bueno, han agraït als accionistes del banc, als clients, als empleats i a la societat en general el suport mostrat en l'últim any i mitjà a la continuïtat de l'entitat en solitari.

    "És una gran satisfacció confirmar que Banc Sabadell podrà continuar en solitari i avançar en la història de servici als seus clients que va iniciar fa més de 144 anys", ha assegurat Oliu, qui ha destacat que "Banc Sabadell i BBVA són dues grans entitats que generen més valor per separat que juntes".

   Per la seua banda, el conseller delegat ha destacat que "este projecte té un gran present i un millor futur de forma independent, després de la gran transformació escomesa en els últims cinc anys".

    "Tal com contempla el nostre pla estratègic, anem a seguir creixent en els pròxims anys, anem a elevar la nostra rendibilitat al 16% el 2027, i continuarem amb un fort ritme de generació de capital que ens permetrà remunerar amb 6.450 milions d'euros als nostres accionistes fins al 2027, equivalent al 40% del valor actual del banc", ha detallat González-Bueno.

    "I anem a fer tot això prestant el millor servici als nostres clients i recolzant a l'economia espanyola amb més finançament. Els nostres clients volen a Banc Sabadell com a entitat independent, i nosaltres anem a demostrar-los que mereix la pena que Banc Sabadell seguisca existint", ha destacat González-Bueno, qui ha reiterat "l'objectiu de Sabadell de ser el millor banc d'Espanya".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press