Publicado 21/01/2022 18:37

El típic esmorzar valencià es promociona en Fitur com "un fenomen gastronòmic i social"

El típic esmorzar valencià es promociona en Fitur com "un fenomen gastronòmic i social"
HEINEKEN

   VALÈNCIA, 21 gen. (EUROPA PRESS) -

   El tradicional esmorzar valencià es promociona en Fitur donant a conéixer el Premi Especial Amstel Cacau d'Or en l'estand de la Comunitat Valenciana.

   Des de 2015, els guardons --creats per la Comunitat de l'Esmorzar amb el suport d'Amstel-- distingeixen els millors esmorzars de la Comunitat Valenciana, "tot un fenomen gastronòmic i social, únic a Espanya, evolució de la parada per a reposar força que antigament els pagesos feien a mitjan matí", expliquen els impulsors de la iniciativa.

   Enguany, el nou Premi Especial Amstel Cacau d'Or ha convocat una competició en la qual han participat prop de 300 hostelers per a crear el 'Quart de Poblet', una nova recepta dins dels entrepans icònics de l'esmorzar valencià. El guanyador ha presentat la seua proposta en Fitur.

   El gerent de la Cafeteria Bar Beluga i guanyador del guardó, Sergio Expósito, ha mostrat la recepta distingida amb aquest premi en una presentació en la qual han participat Pablo Mazo, director Regional de Relacions Institucionals de Heineken Espanya, família cervecera en la qual s'inclou Amstel; amb Víctor Pérez, president de FOTUR i Bartolomé Nofuentes, primer tinent d'Alcalde de Quart de Poblet.

   L'acte ha reivindicat així l'esmorzar valencià com un "atractiu gastronòmic i turístic per descobrir, capaç de moure a un nou públic que busca experiències genuïnes i carregades de caràcter autòcton, amb el sabor de les coses ben fetes".