Un total de 112 famílies afectades per l'incendi de Campanar han rebut ajudes de la Generalitat

Edifici de Safranar on es reallotgen els afectats de l'incendi de Campanar
ROBER SOLSONA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 22 marzo 2024 11:14

   VALNCIA, 22 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Un total de 112 famílies afectades per l'incendi d'un bloc de dos edificis al barri valenci de Campanar, del que aquest divendres es compleix un mes, ja han rebut ajudes de la Generalitat. L'Ajuntament de Valncia ha tramitat totes les sollicituds rebudes fins al moment i, per aix, s'han dictat 10 resolucions de concessió agrupades, la qual cosa implica 818.000 euros en ajudes directes.

   La regidora de Recursos Humans i Tcnics del consistori, Julia Climent, ha explicat aquest divendres que 112 famílies s'han beneficiat de les ajudes directes que la Generalitat va posar a la disposició dels afectats per l'incendi.

    Climent ha recordat que, fins al moment, estan installats en l'edifici del barri de Safranar 229 afectats en 99 habitatges de les 131 disponibles. En concret, es tracta de 187 persones adultes i 42 menors.

   Aquests nous vens i venes del districte de Patraix van comenar a traslladar-se a aquest immoble el passat 26 de febrer, quatre dies després del sinistre que va deixar deu víctimes mortals i va arrasar 138 pisos. Les famílies amb xiquets, majors, depenents i les que tenen necessitats especials han tingut prioritat a l'hora d'entrar a viure en l'edifici de Safranar, que s'ha condicionat "grcies a la generositat i collaboració de particulars i empreses que han aportat tot el parament necessari en temps rcord".

    L'immoble compta amb habitatges de 2 i 3 habitacions; disposa de 84 places de garatge distribudes en dos soterranis i 22 cambres trasteres, igualment construts en els dos soterranis. A més, té habilitades 131 places de bicicleta en la planta baixa amb accés des del vestíbul.

    Els treballs d'adequació dels immobles s'han dut a terme per una trentena de persones treballadores de la Regidoria d'Habitatge i Urbanisme que, des de l'endem a l'incendi, van treballar voluntriament per a dotar a aquestes llars dels serveis de llum i aigua. El personal d'aquesta Regidoria se sumisca a altres centenars d'empleats municipals que es van mobilitzar per a atendre les necessitats sorgides.

MÉS DE 700 PROFESSIONALS MOBILITZATS

   L'Ajuntament de Valncia va mobilitzar a més de 700 professionals per a atendre les necessitats sorgides amb motiu de l'incendi que va arrasar el complex residencial de Campanar. L'operatiu estava conformat per personal del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament, del Servei de Recursos Humans i Tcnics, de l'Oficina tcnica de Planificació i Control de l'Ajuntament, psiclegs i psiclogues municipals, tcnics i responsables municipals de Serveis Socials, policies locals i personal del Servei d'Habitatges i Urbanisme, així com del Servei de Neteja.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press