MADRID, 5 Mar. (EUROPA PRESS) -
El president d'Estats Units, Donald Trump, ha afirmat este dijous que ha de participar en l'elecció del nou líder suprem d'Iran, després de la mort d'Alí Jamenei en l'operació nord-americana i israeliana d'estos dies, tal com va fer, ha dit, a Veneçuela amb Delcy Rodríguez, després de l'arrest de Nicolás Maduro.
"El fill de Jamenei és inacceptable", ha dit en referència a Mojtaba Jameneí. "Estan perdent el temps (...) és un pes lleuger. He de participar en el nomenament com amb Delcy a Veneçuela", ha dit en una entrevista telefònica amb el portal de notícies Axios.
"Volem a algú que porte harmonia i pau a Iran", ha justificat Trump, advertint que es nega a acceptar un nou líder que continue amb les polítiques de Jamenei, la qual cosa obligarien a Estats Units haver de tornar a la guerra.
Les declaracions de Trump sobre el seu interès per influir en l'elecció de les noves autoritats iranianes contrasten amb la retòrica nord-americana que negava que l'operació militar tinguera com a motivació principal un canvi de règim i sí posar en escac les aspiracions nuclears de la nació persa.
Fa uns dies, el propi Trump alardeó que les forces nord-americanes havien matat a una important part de la cúpula del poder iranià i va reconèixer que alguns dels candidats que la seua Administració havia barrejat van morir durant les operacions. "Molt ràpid no coneixerem a ningú", es va vanar.