VALÈNCIA, 21 Oct. (EUROPA PRESS) -
La Unió estima, en una primera valoració, que les pluges torrencials registrades entre els dies 17 i 19 d'octubre per la dana Adam han afectat a unes 9.000 hectàrees de cultiu i provocat pèrdues directes en cultius d'al voltant de 21 milions d'euros, principalment en les comarques de la Safor, a València, i Marina Alta, a Alacant.
Els cultius més perjudicats són, sobretot, els cítrics, però també alvocat, caqui, hortalisses i raïm de taula, segons ha informat l'organització en un comunicat. Estes xifres són provisionals i només corresponen a cultius, ja que alguns danys només podran determinar-se quan siga possible accedir a totes les parcel·les i comprovar l'evolució del plantat.
Per això, advertix que la quantificació de les pèrdues serà "molt superior" a causa dels "greus danys" en infraestructures (camins, marges d'obra, sistemes de reg de les parcel·les i els generals, entre altres).
Per a compensar estes pèrdues, l'organització ha sol·licitat per escrit al Ministeri i la Conselleria d'Agricultura que aproven un paquet extraordinari d'ajudes per a les explotacions agrícoles i ramaderes. En este sentit, La Unió reclama instruments de suport semblants als habilitats després de la dana del 29 d'octubre del 2024, adaptats a les necessitats actuals.
L'organització subratlla que, "salvant les distàncies i sense equiparar la dimensió ni conseqüències de les dos emergències", aquells mecanismes oferixen una "referència" per a compensar la pèrdua d'ingressos, reparar les explotacions i recuperar la seua capacitat productiva. Una de les prioritats més urgents és restablir els accessos als camps.