El València Basket completa la remuntada al Panathinaikos i estarà en la Final Four

Jean Montero, en un partit del València Basket.
Irina R. Hipolito / AFP7 / Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 14 mayo 2026 9:59

   VALÈNCIA, 14 May. (EUROPA PRESS) -

   El València Basket ha guanyat per 81-64 El Panathinaikos AKTOR en l'últim partit de la sèrie de quarts de final en l'Eurolliga 2025-26, culminant així la remuntada en el còmput global (3-2). Brancou Badio ha sigut clau per a aconseguir el definitiu triomf i, amb açò, el bitllet per a la Final Four pel títol.

   Al Roig Arena, amb ambient de gesta després d'haver igualat amb les dos victòries el 0-2 que hi havia en l'eliminatòria, de nou el conjunt taronja va tindre un inici fulgurant de partit. Ho van canalitzar Braxton Key i sobretot Brancou Badio, si bé era Jean Montero el referent per a la creació de joc, i Sergio de Larrea i Matt Costello també van aparèixer.

   L'equip entrenat per Pedro Martínez va disposar una defensa fèrria i es va concentrar a caçar rebots per a tindre segones oportunitats, reduint l'adversari al que Nigel Hayes-Davis poguera inventar. En els plans ofensius del Panathinaikos fluixejava Mathias Lessort i per açò el seu entrenador, Ataman, va confiar prompte en Vassilis Toliopoulos.

   El tempteig acumulat de 14-10 en el període inaugural va evidenciar que els nervis també eren una cosa a tindre en compte. No obstant açò, per a espantar açò estaven Montero i el planter coral d'un València que a poc a poc es va marxar en el marcador. Després d'un mat de De Larrea, un robatori amb cistella al contraatac de Kam Taylor i un altre mat de Jaime Pradilla, tot es va encendre.

   Veient-se 29-18 a baix, els àrbitres van assenyalar falta tècnica a Ataman per haver estavellat al parquet una botella d'aigua que va entrar a la pista de joc mentre la pilota estava viva. El Panathinaikos no encertava amb la manera de frenar el catàleg versàtil que veia davant, la qual cosa es va notar directament en un 35-18 que va fer saltar les alarmes a l'equip grec.

   Al rescat va voler eixir Hayes-Davis, qui va enviar el partit al descans amb un triple i després en la represa va ficar la primera cistella dels seus. Toliopoulos seguia com a recurs quasi d'urgència, doncs Lessort i Kenneth Faried eren una ombra del que havien sigut en vetlades anteriors de la competició. Així i tot, Jerian Grant era un altre home a vigilar.

   Patint les espentes del mateix Grant i les aportacions esporàdiques de Kendrick Nunn, el València va encaixar en el tercer període un parcial de 0-10 que va rebaixar l'eufòria. Llavors, Badio va tornar a alçar els locals amb un triple i més tard amb tirs lliures que van tallar la reacció del Panathinaikos, on Juancho Hernangómez poc sumava.

   Cert que un triple seu, marca de la casa, va consumir el minut 30 amb 56-50 en el marcador, però Pradilla va obrir l'últim quarta igualment amb una cistella de tres punts que va anul·lar l'impacte. Poc va importar que després Osman replicara de la mateixa forma, doncs Nate Reuvers es va unir al fum d'actors secundaris que el València espremia al seu favor.

   Darius Thompson, Taylor, Costello, Neal Sako i companyia van emmanillar un 'PAO' sense pla B, ni pla C ni pla D, acuitat per un Lessort erràtic i un Osman carregat de faltes personals. Sense deixar espai per a la sorpresa, l'equip valencià va gaudir sobre la pista mentre l'afició corejava cada jugada pensant ja en les semifinals de la Final Four davant del Reial Madrid.

   A 21.8 de concloure la trobada, després d'una falta de Nikos Rogkavopoulos a Montero, este va respondre mitjançant un mal gest amb la pilota en les mans i va provocar una picabarralla que no va fer una altra cosa que allargar la intensa festa taronja. Montero va transformar els tirs lliures i el 'PAO' ja va decidir no atacar més, deixant que el rellotge es consumira per a alegria del València.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press