València comparteix secrets dels seus monuments més emblemàtics amb un recorregut virtual

Vista d'un dels monuments emblemtics de Valncia
VISIT VALNCIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 17 abril 2020 17:36

VALNCIA 17 Abr. (EUROPA PRESS) -

Fundació Visit Valncia proposa en el seu web un recorregut virtual per a descobrir alguns secrets desconeguts de quatre dels monuments més representatius de la capital del Túria.

Encara que caldr esperar per a tornar a xafar-los o descobrir nous, aquest dissabte se celebra el Dia Internacional dels Monuments i Llocs i la fundació proposa anar agafant idees per a futures visites.

Al fil del lema de la jornada, 'Patrimoni Compartit', Visit Valncia acosta als amants de l'arquitectura i la histria la Llotja de la Seda, un tresor del gtic civil i patrimoni de la humanitat que es pot visualitzar en 360 graus.

Un altre dels monuments és el Palau del Marqués de Dosaigües, amb un vídeo que arriba fins a la cuina d'aquest palau antigament habitat per nobles mercaders que hui és seu del Museu Nacional de Cermica. En el recorregut virtual fins i tot es poden veure estades que no es visiten habitualment.

La ruta arriba al Monestir de Sant Miquel dels Reis, edifici del XVI que ara acull la Biblioteca Valenciana, i a l'Església de Sant Nicolau, una autntica joia coneguda popularment com la capella sixtina valenciana pels seus magnífics frescos barrocs.

Sabies que en La Llotja es va firmar la primera Lletra de Canvi d'Espanya; que Germnica de Foix, la qui fora esposa del rei Fernando el Catlic est enterrada en Sant Miquel dels Reis, o que pots trobar els autors dels frescos en les pintures de Sant Nicolau?

Amb aquestes i altres curiositats, la fundació convida a descobrir nous detalls durant el temps de quarantena per la pandmia del coronavirus. "Arribar el dia en qu puguem tornar a gaudir de l'art en directe, i els monuments de Valncia t'estaran esperant", destaca Visit Valncia en un comunicat.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press