Xest celebrarà la seua cavalcada de San José amb la participació d'altres poblacions afectades per la dana

Xest celebrarà la seua cavalcada de San José amb la participació d'altres poblacions afectades per la DANA
AYTO CHESTE
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 7 marzo 2025 16:06

   VALÈNCIA, 7 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La localitat valenciana de Xest celebrarà el pròxim 19 de març la seua Cavalcada de San José, amb més de 80 anys d'història i declarada com a Festa d'Interès Turístic Provincial, a la qual ha convidat a participar a les Juntes locals falleres d'altres poblacions afectades per la dana.

   Esta cavalcada és "l'acte més emblemàtic de les Falles" a la localitat de Xest i va ser declarada com a Festa d'Interès Turístic Provincial, en reconeixement a una manifestació cultural i festiva única en la qual destaquen les tradicionals carrosses artesanals realitzades per les Falles xestanes, segons ha indicat l'Ajuntament en un comunicat.

   En esta ocasió, davant de les devastadores conseqüències que va tenir la dana del passat 29 d'octubre en nombroses poblacions de la província de Valencia, l'alcalde de Xest, José Morell, ha convidat, en nom de tota la corporació municipal, a les juntes locals falleres de poblacions afectades a participar en la cavalcada xestana.

   "Aprofitem la cavalcada de San José, una de les nostres festes més reconegudes i recognoscibles, per a homenatjar de forma simbòlica als veïns i a les veïnes de les poblacions del cor de la nostra província a les quals la dana ha colpejat tan durament", ha manifestat Morell.

    Com cada any, la desfilada començarà a les 18.00 hores des del carrer Xiva, amb música de dolçaina i tabalet i més d'una desena de carrosses elaborades per la Falla Indústria i Comerç i per la Falla Barri de l'Alegria, que repartiran llaminadures i regals entre les persones assistents. El recorregut serà d'anada i tornada fins a la plaça Doctor Cajal i des d'allí fins al carrer Xiva de nou, amb les carrosses ja il·luminades.

    El regidor de Festes, Óscar Galdón, ha explicat que, amb la invitació a les juntes falleres de les altres poblacions afectades per la dana a participar en l'"acte més emblemàtic de les Falles" a Xest, volen "simbolitzar la unió del poble valencià davant de la catàstrofe".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press