UVIÉU, 6 Jun. (EUROPA PRESS) -
El patiu del Palaciu Conde de Toreno, n'Uviéu, va acoyer dende esti vienres 6 de xunu la esposición Arte Asturianu contra'l xenocidiu palestín, una amuesa entamada pola Plataforma Solidaria Asturies con Palestina qu'axunta trabayos d'una trentena d'artistes comprometíos cola causa. La esposición va permanecer abierta hasta'l próximu 20 de xunu.
Na presentación énte los medios la vocera del Comité de Solidaridá cola Causa Palestina y de l'Asamblea de Asturies por Palestina, Blanca Martínez, esplicó que la inauguración va tener llugar a les 17.45 hores con una actuación de danza palestina, siguida d'una intervención institucional y un coloquiu a cargu del médicu palestín Mohammed Shafa. L'amuesa inclúi pieces de pintura, escultura, poesía y otros llinguaxes artísticos realizaos por ceadores asturianos o residentes n'Asturies.
Martínez destacó la implicación de los artistes: "Pintaron, modelaron, escribieron... con obres que recuerden al pueblu palestín y espresen el so sofitu énte esta situación tan terrible que vivimos en directu con una impunidá absoluta".
Al pie de esto, señaló que "dende fai 77 años el pueblu palestín sufre una política sistemática d'ocupación, violencia y destrucción que s'intensificó dende ochobre de 2023" y aseguró que dende la plataforma van siguir "dando voz a lo que'l gobiernu sionista ta provocando en Palestina: la hambruna, la destrucción, el xenocidiu".
Pela so parte, Sisto Armand, tamién en representación de la plataforma, sorrayó qu'esta amuesa "ye una espresión más de la solidaridá activa del pueblu asturianu" y enmarca la iniciativa dientro del proxecto Cultura Asturiana con Palestina.
"L'arte y la cultura nun pueden ser ayenos a la violación de los derechos humanos nin a los crímenes contra la humanidá. Equí hai un compromisu activu que pretende siguir construyendo conciencia", declaró.
La esposición, que cunta col respaldu de la Federación Asturiana de Conceyos (FACC) y cola collaboración d'Amnistía Internacional, plantégase como un proyectu itinerante que va percorrer distintes localidaes asturianes nos próximos meses. Según la organización, la iniciativa busca "semar solidaridá y compromisu" al traviés del arte y visibilizar la situación del pueblu palestín.