Jesús Hellín - Europa Press - Archivo
BRUXELES 16 Jul. (EUROPA PRESS) -
El plenu del Parllamentu Européu aprobó esti martes na so sesión constitutiva la renovación de la presidenta de la institución, la maltesa del Partíu Popular Européu (PPE) Roberta Metsola, dos años y mediu más, con una mayoría absoluta de 562 votos a favor de los 623 válidos espresaos na primer ronda de votación.
La Esquierda europea presentó a la eurodiputada de Podemos Irene Montero como candidata alternativa a última hora del llunes, enantes de qu'acabara'l plazu pa facelo, pero yera una propuesta simbólica porque namás tenía l'apoyu del so propiu grupu. Finalmente, Montero llogró l'aval de 61 eurodiputaos, un resultáu qu'ameyora les 46 voces aseguraes pol so propiu grupu.
Metsola cuntó col apoyu mayoritariu de la llamada coalición de centru que caltienen el so grupu, el PPE, colos Socialistes y Demócrates (S&D) y los lliberales (Renew), como parte del alcuerdu pa repartise los altos cargos de la UE y qu'inclúi la renovación de la presidenta de la Comisión Europea, Ursula von der Leyen, que se va votar el xueves.
Tamién el grupu de los Conservadores y Reformistes Europeos (ECR), lideráu polos Hermanos d'Italia de Giorgia Meloni, adelantó nun comunicáu qu'una "mayoría importante" de los sos eurodiputaos apoyen la reelección de Metsola porque valoren "el so compromisu col diálogu y la so apertura al equilibriu y el compromisu, mesmo cuando existen fuertes diferencies d'opinión".
En rueda de prensa previa al votu, la copresidenta de la Esquierda, la francesa Manon Aubry, esplicó que la decisión de presentar una candidatura alternativa --anque reconoció la "voluntá inclusiva" de Metsola-- respuende a la necesidá de "mostrar que nun hai unanimidá, qu'hai una oposición d'esquierda que se fai oyer" y amás con una figura feminista como Montero.
Dpués de la reelección de Metsola, el plenu aconceyáu n'Estrasburgu (Francia) va siguir cola elección de los 14 vicepresidentes de la Eurocámara --a les qu'aspiren dos españoles: el ‘popular’ Esteban González Pons y el socialista Javi López-- y los cuatro cuestores de la institución.