GOBIERNO DE ASTURIAS - Archivo
UVIÉU, 4 Nov. (EUROPA PRESS) -
La Conseyería de Movilidá, Cooperación Local y Xestión d'Emerxencies remató les obres de meyora del abelugu Vega de Urriellu, allugáu nel Parque Nacional de los Picos d'Europa. L'actuación, financiada al traviés del Plan de Recuperación, Tresformación y Resiliencia con fondos del programa NextGenerationEU, supunxo una inversión de 369.429 euros.
Los trabayos centráronse na renovación integral del sistema de tratamientu d'agües residuales del inmueble. Pa eso, ameyoráronse los equipamientos y incrementóse la so eficiencia, de la que s'adaptaron a los estándares riquíos pa un parque nacional.
En concreto, el Gobiernu d'Asturies instaló un nuevu colector xeneral pa captar les agües procedentes del abelugu y equipos prefabricaos de depuración. Tamién s'afixo una zona pa facilitar la infiltración al terrenu de les agües yá depuraes. Amás, ameyorose'l sistema de captación y almacenamientu, una actuación fundamental de cara al periodu branizu, cuando l'abelugu recibe mayor cantidá de visitantes.
Mientres les obres, el tresporte de materiales realizóse per porteu n'helicópteru, debíu a l'altitú y la dificultá que supón llegar a esti equipamientu per otres víes.
Los trabayos completáronse cola restauración de la zona onde s'alluguen los nuevos equipos de depuración. Con esta adecuación paisaxística consiguióse integrar por completu l'actuación nesti emblemáticu espaciu.
L'abelugu ta asitiáu a unos 1.960 metros d'altitú, a los pies del picu Urriellu. Les obres desenvolviéronse en coordinación cola Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Deporte, que ye'l departamentu encargáu de xestionar los abelugos.
Los trabayos, según destaquen dende'l Principáu al traviés d'una nota de prensa, ameyoren sensiblemente la calidá de les agües nuna redolada protexida que cuenta, amás, con una hidrogeología bien singular.