El Principáu solicita al xuez tomar declaración a los cuatro mineros mancaos y los dos ilesos en Degaña

Efectivos d'emerxencies durante les llabores de busca de les víctimes del accidente na mina de Zarréu.
Carlos Castro - Europa Press
Publicado: martes, 15 abril 2025 14:08

   UVIÉU, 15 Abr. (EUROPA PRESS) -

   La Comisión de Seguridá Minera del Principáu d'Asturies solicitó autorización a la Policía Xudicial y al xuez que lleva'l casu pa tomar declaración a los cuatro mineros mancaos y los dos que resultaron ilesos na mina de Zarréu, nel conceyu de Degaña, onde morrieron cinco operarios.

   Asina lo confirmó la exconsejera de Transición Ecolóxica, Industria y Comerciu del Gobiernu asturianu, Belarmina Díaz, na so intervención antes d'informar que presentaba la so dimisión nel cargu.

   Díaz compareció nel plenu de la Xunta Xeneral pa informar sobre l'accidente na esplotación que xestionaba la empresa Blue Solving. "Si, como paez, nel pisu 3º de la mina estrayíase carbón de manera illegal y en condiciones d'estrema peligrosidá pa los trabayadores, la responsabilidá ye de la empresa y del director facultativu, porque taríen frayando la llegalidá y les autorizaciones de les que disponía Blue Solving ya incumpliendo la lexislación en materia de seguridá minera", aseguró.

   "Sabemos que fue una esplosión de grisú, pero desconocemos la fonte de ignición, qué causó la chispa, y por qué nuna atmósfera con elevaes concentraciones de metanu había once trabayadores nel tercer pisu. Eso tendrán de determinalo les distintes investigaciones abiertes, ente elles la investigación minera que tán realizando los nuesos técnicos", comentó.

   Dixo que va ser "d'especial relevancia" tomar declaración a los testigos del accidente. "Los próximos díes y selmanes van ser claves p'avanzar nel conocimientu de lo que pasó", dixo.

   "Ye importante recordar que dende'l minutu cero esti Gobiernu actuó, siendo amás tresparente nes decisiones que fuimos adoptando, apurriendo detalles y compartiendo nueves informaciones sobre lo asocedío, cola prudencia necesaria sobre un sucesu que sigue bajo investigación xudicial y sobre el que tovía pesen munches incógnites", dixo .

Contador