UVIÉU, 24 Jun. (EUROPA PRESS) -
El Gobiernu del Principáu d'Asturies reorientó'l proyectu d'ampliación del Centro TIC de L'Entregu, dotando a esta instalación d'una inversión de 1.806.286 euros p'habilitar un espaciu nel que se va instalar el primer ordenador cuánticu creáu n'España, con tecnoloxía basada n'átomos de Rydberg. Va atraer una subvención estatal de 7 millones d'euros, dientro de la Estratexa de Tecnoloxíes Cuántiques d'España.
La nueva propuesta foi presentada esti martes pol conseyeru de Ciencia, Borja Sánchez, xuntu al alcalde de Samartín del Rei Aurelio, José Ramón Martín Ardines; el director de l'Axencia Sekuens, David González; y el director del CINN-CSIC, Adolfo Fernández.
Esta actuación va dotar al Centru d'Investigación en Nanomateriales y Nanotecnología (CINN), impulsada por CSIC, Universidá d'Uviéu y el Principáu, de la infraestructura necesaria pa operar el simulador cuánticu y el futuru ordenador cuánticu, consolidando a Asturies como referente nacional en tecnoloxíes cuántiques.
La reforma del proyectu respuende al fracasu d'una llicitación anterior por 10,4 millones con fondos mineros, que quedó erma. "Reformulóse pa facelo vidable y agospiar nel Valle del Nalón un proyectu únicu", señaló'l conseyeru Sánchez, precisando que nun se pierde un solu euru de financiamientu".
Los 8 millones lliberaos del presupuestu inicial van destinase a un proyectu de prevención d'hinchentes en Llangréu, na zona del ríu Nalón, al pie de l'antigua central térmica de Lada. Con esto, la contorna va recibir más de 17 millones n'inversiones.
P'asegurar los 10 millones iniciales destinaos al CINN en Samartín del Rei Aurelio, el Principáu va amontar en 100.000 euros añales el financiamientu del centru --hasta algamar 334.000 euros-- y eximirálu del pagu d'arriendu a Valnalón, lo que trai un aforru adicional de 180.000 euros añales. En total, la inversión añal va crecer en 280.000 euros, impulsando l'atracción de talentu y la crecedera de la investigación en tecnoloxíes cuántiques.