Sindicatos y PP piden esclariar el futuru de La Pereda: "El tiempu del estudiu de la sentencia yá pasó"

El presidente del PP de Asturias, Álvaro Queipo, se reúne con sindicatos CCOO y UGT para abordar la situación de Hunosa.
EUROPA PRESS
Europa Press Asturias
Publicado: jueves, 19 febrero 2026 14:49

   UVIÉU, 19 Feb. (EUROPA PRESS) -

   Los sindicatos CCOO d'Industria y SOMA-Fitag-UXT pidieron celeridad al Gobiernu y a la SEPI pa esclariar el futuru de la central térmica de La Pereda, en Mieres, que la so reconversión a una planta de quema de biomasa paralizóse'l pasáu mes de xineru por una sentencia del Tribunal Cimeru de Xusticia d'Asturies.

   Esta sentencia envalora'l recursu interpuestu pola Coordinadora Ecoloxista d'Asturies y anula l'autorización ambiental integrada que dexaba a Hunosa tresformar La Pereda n'una planta pal usu de biomasa como combustible principal y combustible sólidu recuperáu (CSR) como secundariu.

   Los representantes de los sindicatos axuntáronse col presidente del PP d'Asturies, Álvaro Queipo, p'analizar la situación na que queda agora la central mierense.

   El secretariu xeneral de CCOO d'Industria d'Asturies, Ignacio Requena, reclamó "decisiones inmediates" a l'Alministración pa garantizar el futuru de la central térmica de La Pereda. "El tiempu del estudiu y l'evaluación de la sentencia pasó y trátase de tomar decisiones, porque'l tiempu cuerre en contra del proyectu y cuerre en contra de la viabilidá de too el plan de futuru de la empresa", alvirtió Requena.

   Al PP, CCOO píde-y el so respaldu pa primir énte l'Alministración y llograr una solución "que dexe facer vidable y de futuru" pa "el proyectu estrella del plan de futuru d'Hunosa".

   Según Requena, l'Alministración "ta pidiendo tiempu pa esi analís de la sentencia", pero la decisión xudicial conocióse "va delles selmanes" y el sindicatu considera que yá ye momentu de que s'apurran les soluciones.

   Dende'l SOMA-Fitag-UXT, el so secretariu xeneral, Luis Alperi, reclamó diálogu y un plan estratéxicu pal futuru d'Hunosa y llamentó qu'inda non se conoza la fueya de ruta. "Gustaríanos saber qué se ta faciendo", dixo, al ser preguntáu por si considera que'l Gobiernu asturianu ta faciendo tolo que ta na so mano pa resolver la situación, tal como afirmó'l presidente Adrián Barbón.

   "Dicir que toi faciendo tolo que ta na mio mano ta bien, pero realmente lo que nós demandamos nes xuntes y nun consiguimos ye saber qué se ta faciendo", dixo, pa dempués remarcar qu'esti nun ye un problema "enllancau" d'Hunosa, sinón qu'hai dellos actores implicaos: Hunosa, la SEPI, el Gobiernu d'España y el Principáu d'Asturies.

   Finalmente, el presidente del PP d'Asturies, Álvaro Queipo, criticó que'l Principáu nun informe a los trabayadores de lo que ta pasando en La Pereda, y remarcó que "tien una obligación moral". Añedió que ye necesariu conocer los planes de futuru pa la planta y Hunosa, porque "les consecuencies d'esta sentencia puen tener unes derivaes qu'afecten al propiu corazón d'Asturies".

   Queipo esplicó que una de les consecuencies ye la so afectación a la xestión de les borrafes n'Asturies. "El proyectu yera que la térmica funcionara al traviés de biomasa y del combustible sólidu recuperáu (CSR)", esplicó. Si la térmica de La Pereda nun pue quemar el CSR, amestó, "¿qué vamos facer cola basura que ta en Cogersa y que tien que convertise en CSR por que daquién la queme?".

   El líder de los 'populares' remarcó amás que la central de La Pereda ye "la principal fonte d'ingresos d'una empresa pública como Hunosa". "Nun tamos dispuestos a que naide la ponga en riesgu; nun nos val que'l Principáu diga que lo ta estudiando, porque yá tenía que tar estudiáu y pidimos respuestes y acción", concluyó.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado