MADRID, 27 Jun. (EUROPA PRESS) -
El coordinador de caltenimientu de la WWF, Luis Suárez, señaló en declaraciones a Europa Press que la ONG animalista "valora" pidir que'l llobu vuelva tar incluyíu nel Llistáu d'Especies Monteses en Réxime de Protección Especial (LESPRE) en conociendo l'últimu censu, que dexa un total de 333 menaes y unos 1.600-1.700 individuos en toa España.
"Los motivos polos cualos incluyóse nel LESPRE, siguen vixentes: nun yera una cuestión solo poblacional, sinón que s'incluyó pol valor que tien la especie, pol papel que xueguen los ecosistemes, el valor económicu, el social, y esos motivos siguen vixentes, pero agora tenemos un nuevu censu que nos diz que la estación sigue tando mal", esplicó.
Según detalló, la crecedera que tuvo ye mínimu, d'un 1% añal, que ye hasta cuatro o inclusive cinco vegaes inferior a lo que ta dándose nel restu d'Europa. En declaraciones a Europa Press, indicó qu'esti "estancamientu" poblacional débese a la "persecución" a la que "sigue tando sometida" --en munches comunidaes autónomes, el llobu foi especie cazable hasta la so inclusión nel LESPRE-- y a un problema xenéticu". "Ye una población cola mayor variabilidá xenética de toa Europa y eso fai que tenga unes dificultaes pa poder espandise", señaló.
Dende'l puntu de vista de WWF, les cifres del censu confirmen que la esclusión del llobu del LESPRE "tómase por cuestiones polítiques y non en base a conocencies científiques". Na so opinión, la especie tendría de volver al Llistáu pa que se garantice una xestión uniforme en tol territoriu y pa que nun se vea "sometida a los intereses de ciertos grupos o a les voluntaes polítiques de determinaes comunidaes autónomes".