Armengol està disposada a consensuar aspectes de la via connectora per minimitzar l'impacte paisatgístic

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 9 febrero 2011 15:48

PALMA DE MALLORCA, 9 Feb. (EUROPA PRESS) -

La presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, s'ha mostrat disposada a consensuar determinats aspectes del projecte de la via concectora que puguin minimitzar l'impacte paisatgístic de la mateixa, així com a "seguir tenint" l'acord necessari perquè el projecte surti endavant.

Així ho ha comunicat a la premsa Armengol, després que els seus socis de govern, la coalició PSM-Iniciativa Verds, hi hagi anunciat que presentarà al·legacions al projecte, concretament, al tram comprès entre Inca i Camí dels Reis, al tractar-se, d'una "autovia i no d'una carretera convencional desdoblada, tal com s'havia pactat en el Pla Director Sectorial de Carreteres".

Armengol ha negat que s'hi hagi incomplert "cap pacte entorn de carreteres" i ha explicat que el plantejament de la via connectora "tècnicament és el mateix que el de la carretera de Manacor", que és del que havien estat parlant sempre, ha postil·lat.

La presidenta ha indicat que el projecte de la via connectora té la mateixa estructura tècnica que la de Manacor, si bé la connectora és urbana, de manera que "té més restriccions de caràcter tècnic". "És el que havíem acordat sempre dins de l'equip de govern", ha remarcat.

"La qüestió tècnica del tronc de la via, que és la mateixa que la de Manacor, no es mou. I els socis de govern, que jo sàpiga, eren d'acord sempre amb el plantejament de desdoblament de la carretera de Manacor".

D'altra banda, Armengol ha assenyalat que hi ha altres qüestions "d'impacte" que afecten determinades rotondes o aspectes paisatgístics que poden ser minimitzats i que estan oberts a revisar. "Tot el que sigui menys impacte paisatgístic donant seguretat als quals s'han de moure per aquesta via connectora, ens sembla adequat".

"UN SOCI DE GOVERN NO HA DE PRESENTAR AL·LEGACIONS"

D'aquesta manera, la presidenta s'ha mostrat descontenta amb la posició del PSM-Iniciativa Verds per la seva intenció de presentar aquestes al·legacions. "Crec que un soci de govern no ha de presentar al·legacions", en tot cas, ha afegit, "ho discutirem amb el departament, primera qüestió que considero que és raonable dins d 'un equip de govern".

Armengol ha remarcat que cal ser "molt responsables" amb aquest assumpte, tenint en compte que es tracta d'una "reivindicació històrica" de la ciutadania que reclamava la necessitat de millorar els accessos a Palma. Per aquesta raó, ha insistit que tractarà de "seguir tenint" l'acord necessari per tirar endavant aquest projecte. En aquesta línia, ha afirmat que estan parlant d'aquest assumpte amb els seus socis de govern.

La presidenta de la institució ha posat en valor el projecte de la via connectora ja que permet millorar aspectes substancials respecte al projecte del segon cinturó de l'anterior Govern 'popular'. En aquest sentit, ha precisat que el segon cinturó preveia una via "molt més àmplia", que travessava dues barriades de Palma i que entreveia un creixement urbanístic.

En canvi, la via connectora no preveu travessar les barriades, sinó passar per sota, i alhora uneix a través de passos de vianants diferents barris i polígons industrials. Alhora, ha subratllat el fet que s'hi hagi projectat un carril bici que discorre al llarg de tota la via connectora, les nombroses intervencions paisatgístiques en una superfície de 300.000 metres quadrats i la instal·lació d'elements de protecció acústica per no molestar als veïns.

MALESTAR ENTRE ELS VEÏNS

Tot i això, Armengol ha reconegut que el projecte està generant malestar entre veïns que hauran de ser expropiats, si bé ha matisat que la política de l'interès general prevaldrà per sobre del particular. La presidenta ha agregat que és "habitual" que la construcció de carreteres comporti expropiacions. En qualsevol cas, la presidenta s'ha mostrat disposada a rebre als veïns afectats per tractar aquesta problemàtica.

Contenido patrocinado