Agro.- Catalunya, Múrcia, Almeria i Huelva envien inspectors a Polònia i Alemanya per evitar descomptes en fruita

Cosecha De Melocoton.
DGA
Actualizado: lunes, 2 mayo 2011 21:29

LLEIDA, 2 May. (EUROPA PRESS) -

Múrcia, Almeria, Huelva i Catalunya han acordat enviar inspectors a Polònia i Alemanya per evitar descomptes injustificats a les factures a través d'una empresa, Fruitaudit.

Les associacions que representen les principals empreses exportadores de fruites i verdures espanyoles (Afrucat, de Catalunya; Coexphal, d'Almeria; Proexport, de Múrcia i FresHuelva) al costat de l'empresa de control FruitControl han creat una empresa coparticipada d'inspecció en destí (Fruitaudit) per als mercats de Polònia i Alemanya per als seus associats.

La nova empresa neix amb un soci tècnic, FruitControl, i un soci capitalista, CajaMar, i tindrà quatre persones desplaçades a Polònia i Alemanya per pal·liar o disminuir el nivell de reclamacions o incidències que, amb l'excusa de la disminució de qualitat, generen descomptes a les factures, segons Manel Simon, director d'Afrucat.

Simon ha presentat aquest dilluns la nova societat a les empreses d'Afrucat a la Cambra de Comerç de Lleida, on ha apuntat que confia que l'activitat dels inspectors serveixi per disminuir les queixes, moltes vegades injustificades.

L'empresa disposarà d'inspectors propis als punts de destí de la fruita exportada des d'Espanya als mercats alemany i polonès, i així podrà contrastar de primera mà les constants reclamacions i recondicionaments de producte que pateixen les empreses per part dels seus clients.

Aquesta pràctica, que ja és habitual per part dels compradors d'alguns països europeus, representa pèrdues milionàries per al sector de la fruita i verdura a causa de queixes, moltes vegades injustificades, i de minves excessives reclamades pels receptors del producte.

Ara mateix, només les exportacions catalanes de fruita de préssec i nectarina --sobretot de Lleida-- representen més de 34 milions d'euros al mercat alemany i al voltant de 9 milions d'euros al mercat polonès. Per a alguna empresa, aquestes reclamacions poden representar penalitzacions del 20% del total de l'import de la factura.