BARCELONA 12 Jul. (EUROPA PRESS) -
La filial espanyola de Granini espera augmentar les seves vendes un 30% entre el 2011 i el 2015, per la qual cosa invertirà 20 milions d'euros destinats a la innovació en la distribució, el punt de venda i nous productes enfocats a la salut i el benestar.
En concret, es dirigiran vuit milions a innovació i desenvolupament, mentre que la resta es destinarà a tasques de comunicació d'aquestes innovacions en distribució i en el punt de venda.
En un esmorzar amb periodistes, el director general de Granini Ibérica, Javier Lorenzo, ha explicat que un dels objectius és aconseguir penetrar més en el canal Horeca i passar del 12% al 25% el 2015, el creixement del qual ha anat caient en els últims anys a favor de la llar, que ha crescut un 1,5%.
Així mateix, Granini espera obtenir unes vendes de 60 milions d'euros el 2015, i les previsions per a aquest 2011 són de 47 milions enfront dels 46,3 que es van facturar el 2010 i que van suposar una caiguda del 2,8% respecte del 2009.
"Tenim una situació estable tant en la quota de mercat com en la facturació, ja que la categoria ha baixat un 3% en els últims tres anys", ha explicat Lorenzo, que ha sostingut que Granini té una quota a Espanya de l'11,2%.
El fabricant de sucs ha augmentat en un 10% els treballadors de l'oficina comercial fins a 60 empleats, encara que es preveu que la plantilla aconsegueixi 72 persones el 2012 --paral·lelament, 250 persones treballen a la planta de Lecumberri (Navarra)--.
Granini espera guanyar quota de mercat a Llevant, Andalusia i Canàries en els propers cinc anys --del 6%-7% actual es vol aconseguir el 10%--, i Lorenzo ha assenyalat el bon funcionament a Catalunya, la zona nord i Madrid.
Ha manifestat que la companyia ha apujat un 3% els preus el 2011 com a conseqüència de l'increment de les matèries primeres, i de cara al 2012 Granini espera compensar aquest increment amb més eficiència.
Lorenzo ha explicat que Granini vol apostar per Portugal en els propers cinc anys --Espanya suposa el 95% de la facturació de Granini Ibérica-- i passar d'un 1% a un 11% de la quota de mercat el 2015 en territori lusità.
GRUP GRANINI
Segons el director general, Granini és la segona marca de sucs a Espanya, després de Don Simón, i la tercera si es compta la marca de distribució, que lidera el rànquing amb un 50% de la quota de mercat.
En l'àmbit internacional, el Grup Granini va ingressar 852 milions d'euros el 2010, un 3% més, i va entrar en nous mercats com Romania, Lituània, Suècia, la República Txeca i Turquia, i Lorenzo ha apuntat que l'interès del grup resideix a impulsar la internacionalització per Europa.