MADRID 21 Jul. (EUROPA PRESS) -
La distribució alimentària va estancar les seves vendes durant el passat exercici, amb un total de 75.458,61 milions d'euros, i Mercadona va tornar a liderar per cinquè any consecutiu el mercat tant per facturació, amb una quota del 20,2%, com per sala de venda, amb una participació del 13,65%, segons l'Anuari de Distribució publicat per Indisa.
Del total de facturació, el 62,47% correspon al volum de vendes dels cinc principals grups: Mercadona (20,2%), Grup Carrefour, entre Centres Comercials Carrefour i Dia (19,81%), Grup Eroski (10,83%), Grup Auchan (6,22%) i El Corte Inglés, tenint en compte només les seves divisions alimentàries (5,41%).
Per darrere se situen Lidl Supermercados, amb un percentatge sobre el total de la facturació del 3,03%, seguit per Consum (2,22%), Dinosol Supermercados (1,85%), Makro (1,74%) i Ahorramás (1,72%), que tanquen el top 10.
En concret, Mercadona, amb unes vendes de 15.242 milions d'euros, es va situar per cinquè any consecutiu com el líder de la distribució alimentària espanyola per facturació.
La firma presidida per Juan Roig és també líder per superfície comercial, amb 1.704.290 metres quadrats, resultant dels 1.310 establiments que gestiona, que li van proporcionar una quota de mercat minorista del 13,65% al terme de l'any 2010.
Després de Mercadona, apareix el grup Carrefour, amb unes vendes totals agrupades de 14.948 milions, resultant de la suma de Centres Comercials Carrefour i Dia. Totes dues gestionaven el 2010 un total de 2.038 punts de venda propis, dels quals 277 són de Centres Comercials Carrefour, que supera 1.620.894 metres quadrats i una quota del 12,98%.
En el cas de Dia, la companyia comptabilitzava 1.761 establiments propis, amb 892.727 metres quadrats i una penetració del 7,15%.