BARCELONA 5 Mar. (EUROPA PRESS) -
Nespresso va recollir unes vendes de 3.500 milions de francs suïssos, uns 3.000 milions d'euros, el 2011, fet que suposa un augment del 20% en comparació de la facturació del 2010, quan la xifra de negoci va arribar als 2.530 milions.
En una entrevista a Europa Press, el director general de Nespresso per a Espanya i Portugal, Vincent Termote, ha explicat que Espanya s'ha afermat com el tercer mercat de Nespresso, després de Suïssa i França, i té una xarxa de 55 botigues, fet que suposa un 21% del total d'establiments --respecte del 12% del 2010-- a tot el món, que supera els 270.
Per canals, el 60% es factura a través dels establiments, mentre que el segment de restauració i oficines suposa un 10% per a Nespresso a Espanya.
Amb vista al 2012, l'estratègia passa per consolidar i optimitzar la xarxa de botigues a nivell nacional amb nous formats, com són les 20 'boutiques gurmet' ubicades en centres El Corte Inglés i els 2.400 punts de recollida, respecte dels 750 del 2010: "Així podem arribar a menys d'un quilòmetre del 80% de la nostra base de clients".
El 2011, el grup va obrir aquestes 20 'boutiques gurmet' i 10 botigues, tot i que Termote no ha avançat quantes obertures es materialitzaran aquest any ni les seves ubicacions.
DEMANDA A MARCILLA
Termote ha recordat que Nespresso va iniciar juntament amb Daba --distribuïdor oficial del grup a Espanya-- accions legals a Espanya contra la multinacional Sara Lee, propietària de la marca Marcilla, per "infringir la propietat industrial de la marca i per actes de competència deslleial" en comercialitzar càpsules compatibles amb les seves cafeteres.
"És important protegir la propietat industrial perquè és la que impulsa la innovació i el creixement, i és el fruit de 25 anys de treball per part de 7.000 persones que treballen per a Nespresso", ha destacat Termote.
Aquesta acció legal a Espanya s'uneix a les iniciades en altres països europeus com Bèlgica, Holanda i França, on Nestlé va emprendre també mesures judicials contra la multinacional nord-americana per "violar la patent" del seu sistema de cafè Nespresso.
Termote ha subratllat que la competència no és nova per a la firma, per la qual cosa no li preocupa, i ha indicat que actualment Nespresso competeix amb 50 tipus diferents de sistemes de cafè a escala mundial, 16 d'ells a Espanya.
Pel que fa a la plantilla, el grup va augmentar els seus treballadors a Espanya, passant dels 900 treballadors el 2010 als 1.100 el 2011, i Termote ha ressaltat que el 73% de la plantilla està en contacte directe amb els consumidors per oferir-los un servei personalitzat.