Agro.- Nestlé manté la seva aposta per Espanya amb una inversió de 100 milions

El Director General De Nestlé España, Bernard Meunier
EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 21 junio 2012 18:16

La companyia anuncia noves inversions a Valladolid, Galícia i Girona


BARCELONA, 21 Jun. (EUROPA PRESS) -

Nestlé manté la seva aposta per Espanya tot i la crisi i preveu invertir aquest any 100 milions d'euros, seguint la línia del 2011, quan la companyia va registrar una xifra rècord d'inversió de 116 milions.

En una trobada amb periodistes, el director general de Nestlé España, Bernard Meunier, ha explicat que el gruix d'aquesta inversió es repartirà en diferents plantes, com la de Valladolid (ultracongelats i culinaris refrigerats), Galícia (llet condensada) i la planta de Girona (cafè soluble, cafè torrat i càpsules monodosi), que l'any passat es va fer amb 60 milions dels 116 i que suposa una inversió global de 150.

Nestlé España, amb seu a Esplugues de Llobregat (Barcelona), té com a objectiu arribar a una capacitat de producció de 2.500 milions de càpsules anuals en aquesta planta i una plantilla de 400 treballadors --treballadors contractats entre el 2009 i el 2012--.

Les vendes de la companyia van arribar als 2.085 milions el 2011, i les exportacions es van situar en 497 milions, fet que suposa un creixement d'un 30%: "Aquest any ha estat de molt èxit i som, dins de les companyies grans del sector, la que més creix".

Meunier ha aclarit que aquest creixement es deu a una millora de les quotes de mercat --la companyia creix a doble dígit al mercat del cafè i ja ha venut un milió de cafeteres Dolce Gusto a Espanya des del 2008-- i a la inversió en innovació, ja que renova cada cinc anys tot el seu dossier i un 14,3% de la facturació del 2011 es deu als nous productes llançats.

Fruit d'aquesta innovació són les cremes congelades en porcions individuals creades pel xef Juan Mari Arzak, la línia Nestlé Júnior, per a nens d'un a tres anys; i els nous bombons 'Creme Croquante' i una rajola de xocolata amb 'kikos' que es llançaran a la tardor.

PREVISIONS 2012

Amb vista a aquest any, Meunier ha sostingut que la companyia preveu seguir creixent a Espanya en una forquilla d'entre l'1% i el 4%, tenint en compte que, segons la seva opinió, els consumidors prefereixen retallar d'altres partides de la llar que no siguin l'alimentació, i també preveu un repunt de les vendes a l'exterior, tot i que no tan alt com el 30% del 2011.

Malgrat la "frenada" del consum i de la crisi, ha reiterat que Nestlé no abaixarà preus, si bé sí que té una política de promocions i una estratègia de crear nous productes de posicionament popular i assequibles.

Ha assegurat que, tot i que la marca de distribució s'ha fet amb una quota del 43% els últims anys, aquesta situació no ha afectat les vendes globals de Nestlé.

La companyia col·labora amb la gran distribució, ja que l'abril de l'any passat va tancar un acord amb Mercadona per rellançar la seva marca 'Nutricia'.