Agro.- Pera de Lleida recomana recuperar la cultura de l'àvia per assaborir millor la fruita

Comprant-la quan encara no està madura i deixant-la fins que supera el punt perfecte

Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: miércoles, 20 julio 2011 17:59
Campaña De DO Pera De Lleida
EUROPA PRESS
LLEIDA, 20 Jul. (EUROPA PRESS) -

La Denominació d'Origen Protegida (DO) Pera de Lleida ha recomanat aquest dimecres als consumidors recuperar la cultura de l'àvia per assaborir millor la fruita i menjar-la en el punt de maduració que més agradi a cada persona.

El secretari del consell regulador de la DO, Manuel Simon, ha apuntat que les àvies quan van a comprar peres "no les elegeixen a punt de caramel, molt madures, perquè se'ls espatllen".

Simon ha recordat que les prefereixen "una mica més dures i les deixen en un fruiter fora de la nevera diversos dies perquè cada persona l'elegeixi en el punt de maduresa que més li agradi, més dura o més madura".

La denominació intensificarà aquest any les degustacions en els punts de venda: "La gent quan prova la nostra pera queda captivada pel seu gust, és molt més dolç, contrasta amb les peres belgues i holandeses que no tenen el mateix nivell de sucre", ha afirmat Simon.

La seva campanya de promoció inclou la nova pàgina web 'www.edenia.net', en què oferiran als consumidors receptes de cuina que també proposaran en els punts de venda, a més de supermercats i botigues de barri a les quals arriben a través dels mercats.

Les deu empreses de la denominació, Actel, Cooperativa d'Albatàrrec, Frubelsa, Fruilar, Fruïts de Ponent, Nufri, Sant Bartolomé de Alpicat, Serós Fruit i Trecoop Fruites han iniciat aquest dimecres la recollida al camp, més de deu dies després que la pera que no pertany a la denominació, per garantir la dolçor que exigeix la marca.

Per iniciar la campanya de comercialització, la DO ha organitzat un acte promocional en què dos models han representat Adan i Eva oferint peres a les persones que s'han acostat a la cèntrica plaça Sant Joan de Lleida.

La DO va elegir la marca Edenia insinuant que l'Edèn de la fruita està a Lleida: "Si pecar per menjar poma va expulsar Adan i Eva del Paradís, nosaltres diem que la pera porta al paradís als seus consumidors", ha afirmat Simon.

"La pera activa la serotonina, una substància que fa que una persona es trobi bé, es trobi feliç. Per això diem que la pera aporta felicitat, perquè ajuda la serotonina", ha insistit.

Simon ha estat acompanyat del director General d'Agricultura de la Generalitat, Miquel Molins; el president del consell regulador de la DO Pera de Lleida, Ramon Sarroca, i el regidor de Comerç de l'Ajuntament de Lleida, Rafel Peris.

Contenido patrocinado