MADRID 2 Jun. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Salut de la Generalitat, Boi Ruiz, ha lamentat aquest dijous a Madrid el "perjudici econòmic extraordinari" que ha causat a la pagesia espanyola la crisi provocada per l'alerta alemanya, que es va desencadenar quan el país teutó va avisar sense proves de la presència del bacteri 'E. Coli' en cogombres de procedència espanyola.
"Farem costat a l'Estat i a les empreses afectades en tot allò que sigui just reclamar", ha afegit, després de participar en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut presidit per la ministra de Sanitat, Política Social i Igualtat, Leire Pajín, on els consellers han elogiat l'actuació del sistema d'alertes i de seguretat alimentària espanyol, davant la "lleugeresa" i la "celeritat" d'Alemanya.
Ruiz ha assegurat que "mai s'ha de fer una alerta alimentària sobre un producte sense tenir evidències científiques i demostrades que allò és així", i alhora ha aplaudit la resposta del sistema de salut pública espanyol, especialment en el cas d'Andalusia.
"El conjunt de totes les Comunitats Autònomes ha treballat bé per no fer el que s'ha fet a Alemanya", ha defensat, i ha criticat que el país centreeuropeu hagi creat una situació d'alerta sense tenir-ne cap prova.
ASTÚRIES CRITICA LA "LLEUGERESA" D'ALEMANYA
En aquesta mateixa línia, el conseller de Sanitat asturià, Ramón Quirós, ha criticat que Alemanya hagi actuat "amb lleugeresa a l'hora de plantejar una alerta sense tenir documentació analítica suficient" i ha assegurat que a Espanya això no passa habitualment ja que, tal com ha explicat, el sistema d'alertes espanyol té uns protocols molt clars en els quals emet l'alerta quan s'ha identificat clarament el producte que està afectat i quan se'n tenen proves analítiques.
"En l'última dècada hem patit diverses crisis i això ens ha fet disposar de sistemes de notificació de treball en salut pública amb molta coordinació institucional entre el Ministeri i les Comunitats Autònomes" ha assenyalat, i ha afegit que en aquest terreny "Espanya juga amb avantatge i està força avançada".