SANTIAGO DE COMPOSTELA, 14 Mar. (EUROPA PRESS) -
A empresa galega Vicusdt conseguiu unha mellora na eficiencia dos buques de pesca do 25 por cento no marco do proxecto a nivel estatal Buque Autómata Intelixente Polivalente (BAIP) 2020, que se desenvolve co obxectivo de reducir o consumo enerxético nos barcos de pesca de palangre de superficie.
Así se extrae das auditorías que se realizaron en 27 embarcacións en colaboración coa empresa Baliño S.A., algo que segundo Vicusdt terá "unha notable relevancia" para o sector, xa que permitirá unha redución considerable do consumo de carburante, os prezos do cal se incrementaron cos efectos negativos da crise na industria.
Segundo a empresa galega, "á luz dos prometedores resultados" prevese que ao finalizar o proxecto, as porcentaxes de mellora se sitúen entre o 35 e o 40 por cento.
Este programa susténtase sobre dous eixes principais, por unha parte cometeuse a mellora do deseño das formas da carena, --parte situada por debaixo da liña de flotación--, para optimizar o seu comportamento hidrodinámico para reducir a potencia necesaria para o remolque.
Xunto a isto, o proxecto céntrase na mellora da interacción entre hélice e carena coa intención de acrecentar o rendemento da propulsión do conxunto. En concreto, a propulsión é a principal consumidora enerxética do buque, polo que a auditoría considera "fundamental" a súa fase de estudio hidrodinámico para o aforro enerxético.
SIMULACIÓN INFORMÁTICA
Este proceso de mellora levouse a cabo empregando ferramentas de simulación por ordenador aplicadas á mecánica de fluídos, de maneira que segundo indicou o xerente de Vicusdt, Adrián Saresquete, este método "permitiu avaliar multitude de variantes dentro do marco de traballo, para chegar de forma máis eficaz a solucións hidrodinámicas avanzadas".
"As posibilidades de aplicación das novas tecnoloxías son infinitas, e neste caso, estannos a servir para aumentar tanto a rendibilidade como a sostenibilidad dun sector tan estratéxico como é a pesca", subliñou Sarasquete.
Ademais, contouse coa colaboración da Canle de Experiencias Hidrodinámicas de El Parda (Cehipar), onde se realizaron os experimentos con modelos de carena, para o que se empregou o cálculo CFD, co que se constataron "de forma veraz" as melloras conseguidas.