Actualizado 12/10/2007 12:53

Pesca estuda a viabilidade de situar na costa puntos de repostaxe para os helicópteros de Salvamento

Galicia Actual

Noruega e Escocia contan con estas instalacións para evitar que no medio dun rescate o aparato teña que volver ao heliporto


SANTIAGO DE COMPOSTELA, 12 Oct. (EUROPA PRESS) -

O Goberno galego estudará a viabilidade de situar colectores de combustible en puntos da Costa da Morte -- por se onde máis sinistros marítimos se rexistran -- para, deste modo, dar mais autonomía aos helicópteros de Salvamento e, consecuentemente, evitar que no medio dun rescate ou operación teñan que volver ao heliporto por falta de carburante.

A instalación destes colectores foi demanda na Comisión de Pesca esta semana polo deputado nacionalista Bieito Lobeira quen recordou que xa se aplicou en Noruega e Escocia con "moi bos resultados". Así, esgrimiu que permiten gañar "en operatividad" nas tarefas de rescate e salvamento que realizan os helicópteros.

"Pilotos relatounos experiencias terribles en que en transcurso dun rescate tiveron que deixar a tripulación a bordo da embarcación pola falta de combustible para concluír con éxito a operación, co risco de que o buque se afundise mentres tanto", relatou a xeito de exemplo o parlamentario do BNG.

Precisamente, Lobeira lembrou que os tres helicópteros existentes de Salvamento que operan regularmente na costa galega --Helimer Galicia (de Sasemar) e o Pesca I e Pesca II-- contan cunha autonomía de combustible entre 150 e 200 millas.

Por iso, alertou que este feito provocou que, en ocasións, cando se desprazan á Costa dá Morte -- onde recordou que se rexistra a maior sinestralidade, tamén por ser a de máis tránsito de buques-- víronse cunha "autonomía limitada" en materia de combustible que reduce o seu tempo no lugar do rescate.

Ante esta situación, Lobeira avogou, como proposta "construtiva", por instalar colectores de combustible en puntos da Costa dá Morte, seguindo o exemplo de Noruega e Escocia, "o servizo de Salvamento da cal rescatou moitos mariñeiros galegos", recordou o deputado nacionalista, quen ademais apelou ao "baixo custo" deste sistema.

POSIBILIDADE DUN QUINTO HELIPORTO.

"Esta idea pode ser estudada", respondeulle o director xeral de Recursos Mariños de la Xunta, Antonio García Elorriaga, quen tamén informou de que a Consellería de Pesca tamén está a analizar "dende hai tempo" ampliar cun heliporto máis os catro existentes en Galicia para estas tarefas de salvamento. En concreto, apuntou á zona das Illas Atlánticas e Fisterra como posibles situacións que se barallan.

Non obstante, o director xeral de Pesca admitiu que a instalación dos colectores pode resultar "complexa", debido ao "cumprimento estrito" das "esixencias" de Aviación Civil e tamén en materia de seguridade. Por iso, considerou necesario antes de apostar por este sistema que se realicen "estudios detallados".

En todo caso, García Elorriaga asegurou a Lobeira que existen xa "similitudes" entre o sistema de busca e salvamento de Galicia e Reino Unido, tanto no número de helicópteros coma na súa autonomía. Así, informou de que ambos os dous contan con catro heliportos.

Ademais, informou de que cando unha operación de salvamento se "prolonga máis" da autonomía de combustible do helicóptero, disponse dun sistema de quendas a xeito de "tren de helicópteros" de accións consecutivas, de modo en que, cando un dos aparatos ten que volver, xa está outro no lugar de operacións.

Non obstante, Lobeira recordou que a tripulación do Pesca I e Pesca II non teñen presenza permanente nas bases -- só deben estar entre 9.30 e 14.30 horas -- "polo que se perde tempo mentres se activa o sistema de busca e van ao heliporto", alertou. Ademais, asegurou que existen casos de baixas de piloto polo "estrés" das condicións das operacións de rescate en Galicia.

Finalmente, e tras mostrar a súa satisfacción polo anuncio de estudio da súa proposta, Lobeira lamentou que, aínda que Galicia conta actualmente cun dos cinco helicópteros do Sasemar, o que supón o 20% do Estado, a ampliación a dez que levará a cabo o departamento dependente do Ministerio de Fomento non afectará a Comunidade galega, co que a porcentaxe de unidades se reducirá ao 10%.