Alliberen 88 exemplars nous de ferreret a la Serra de Tramuntana

Diversos tcnics alliberen exemplars de sapillo balear en la Serra de Tramuntana.
Diversos tcnics alliberen exemplars de sapillo balear en la Serra de Tramuntana. - CAIB
Europa Press Islas Baleares
Publicado: martes, 10 diciembre 2019 12:46

   PALMA DE MALLORCA, 10 Dic. (EUROPA PRESS) -

   Agents de la Conselleria de Medi ambient i Territori han alliberat aquest dimarts 88 exemplars de ferreret a la finca d'Es Tossals Verds, a Alaró, criats prviament a les installacions del zoo de Barcelona.

   Segons ha informat la Conselleria, és la cinquena vegada que s'alliberen exemplars d'aquesta espcie. La collaboració entre el Servei de Protecció d'Espcies i el zoo ha perms reintroduir, des de 2016, més de 220 exemplars a la Serra de Tramuntana, una xifra que ascendeix fins als 650 des de l'inici de la collaboració, el 1993.

   Així, actualment hi ha un total de 35 localitats amb ferreret, 20 de les quals són de nova creació.

   Encara que el ferreret est actualment definit com a espcie vulnerable per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa, legalment encara est catalogat com a espcie en perill d'extinció.

   Des del Govern s'han redactat dos plans de conservació, els quals han perms diverses actuacions de conservació i reintroducció. El primer es va aprovar el 1991 i el segon, el 2007.

   Des del Servei de Protecció d'Espcies apunten que, de moment, es manté la situació favorable de l'espcie i la tendncia és positiva, per que "s'ha de continuar treballant activament en la recuperació, amb la restauració i creació de punts de cria, així com en l'eliminació de depredadors, principalment la serp d'aigua".

   Va ser el Pla de 1991 el que va engegar el conveni de collaboració entre la Conselleria de Medi ambient i el zoo de Barcelona, que té com a objectiu estendre la cria en captivitat del ferreret.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado