PALMA DE MALLORCA, 23 Mar. (EUROPA PRESS) -
La sinistralitat a l'autopista de Llucmajor a Palma triplica la de la carretera de Llucmajor a Campos, amb 12 víctimes mortals enfront de quatre, segons la Plataforma Antiautopista, un collectiu format per diverses entitats de l'illa entre els quals es troben Terraferida o el GOB, i que ha estudiat les dades de la Direcció General de Trnsit (DGT) de 2014 a 2017.
Segons han anunciat en roda de premsa, aquestes afirmacions desmunten "el gran argument del Consell de Mallorca" per justificar la construcció de la nova autopista de Llucmajor a Campos. Segons la portaveu del GOB, Margalida Ramis, "les dades que aporta la web de la DGT confirmen que la carretera de Campos no és una de les més perilloses de Mallorca, com s'ha argumentat reiteradament", han informat des de la Plataforma.
Segons el collectiu, la diferncia en la intensitat mitjana diria de trnsit (IMD) no justifica aquesta desproporció i "tira per terra" la pretensió que l'autopista sigui més segura. Així, l'autopista, amb un aforament de 32.000 vehicles diaris triplica la sinistralitat de la carretera de Campos, amb 22.000 vehicles diaris.
A més, cal destacar que en el període 2014-2017 s'ha incrementat la sinistralitat en l'autopista, mentre que s'ha redut la de la carretera de Campos. Segons el collectiu, es deu al fet que s'ha redut la velocitat a 80 km per hora i s'han adoptat unes mesures de seguretat com prohibir els avanaments amb una línia contínua i installar un radar fix en el tram més perillós.
NOMBRE DE SINISTRES: 16 VEGADES MÉS GRAN
Pel que fa al conjunt dels accidents, la desproporció és "16 vegades més gran", segons la Plataforma. En concret, en el període 2014-17 s'han registrat un total de 386 accidents amb víctimes (encara que no mortals) en l'autopista, enfront dels 23 a la carretera de Campos.
NOMBRE DE FERITS: GAIREBÉ 5 VEGADES MAJOR
Segons el collectiu Antiautopista, el recompte de ferits tampoc justifica la pretensió que l'autopista sigui més segura. En total, s'han registrat 34 ferits greus a l'autopista enfront dels 7 que s'han registrat a la carretera de Campos.
A més, anuncien que "els problemes de trnsit i de seguretat de la carretera de Campos podrien haver-se resolt amb mesures que limitessin la velocitat, la congestió i la possibilitat de xocs frontals, amb un impacte ecolgic i econmic molt menor".
Finalment, la Plataforma Antiautopista ha acusat els tres partits del pacte (PSIB, MÉS i Podem) per haver "decidit sacrificar el futur i la seva credibilitat com forces ecologistes" amb "aquest nou sacrifici en l'altar de la congestió, el collapse, la inseguretat i la contaminació".
Per tot aix, han reafirmat que "és notablement fals que l'autopista sigui més segura, al contrari, és més letal".