El CIS Torre Espioca de Picassent, en "col·lapse"

Vista exterior de la cárcel de Picassent
Foto: EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: jueves, 2 abril 2015 13:47

VALÈNCIA, 2 Abr. (EUROPA PRESS) -

   L'Oficina a València l'Agrupació dels Cossos de l'Administració d'Institucions Penitenciàries (Acaip) ha denunciat este dijous que "la falta de personal i gestió dolenta" de la Direcció situen el Centre d'Inserció Social (CIS) Torre Espioca de Picassent (València) "a la vora del col·lapse".

   Acaip ha explicat en un comunicat que este CIS alberga als interns que estan classificats en tercer grau de tractament i estan pròxims a la seua eixida en llibertat. Alhora, ha indicat gestiona aquells interns als quals se'ls aplica la mesura de localització permanent --mitjançant polseres electròniques-- evitant amb això la seua permanència a la presó. També depenen d'ell aquells condemnats a penes i mesures alternatives a la presó.

   Segons el sindicat, l'àrea d'oficines d'este centre únicament disposa de nou treballadors per a gestionar les diverses àrees del mateix --gestió de personal, gestió d'expedients d'interns, gestió administrativa i tractament-- una cosa que considera "totalment insuficient per a assegurar el bon funcionament del mateix, i ho col·loca a la vora del col·lapse en el seu funcionament".

   Sobre esta qüestió, ha assegurat que "només amb un gran esforç personal dels treballadors el centre continua funcionant en el seu moment a dia, tot i que no se sap quant temps més podran seguir aguantant esta situació". En este sentit, ha alertat que s'estan començant a produir "casos d'ansietat i estrès entre els funcionaris". Les perspectives amb vista a l'estiu, segons Acaip, "són terribles", ja que "caldrà sumar les absències motivades pel gaudiment de les vacances".

   De la mateixa manera, el sindicat ha manifestat que "la gestió dolenta del director del CIS contribuïx a aguditzar, si és possible, encara més este problema". "Malgrat que ja porta uns mesos en el càrrec, desconeix total i absolutament el funcionament del mateix, es tanca al seu despatx i no rep ni als treballadors ni als seus representants", ha criticat.

   També ha denunciat que "la presa de decisions es fa sense coneixement de la situació, mou a treballadors d'un departament a un altre sense sentit sense cap criteri lògic". En este sentit, ha puntualitzat que dos funcionaris han d'encarregar-se de més de 900 expedients personals d'interns, quan les xifres que la pròpia administració penitenciària maneja són d'uns 150 expedients per funcionari.

   "Esta aclaparadora càrrega de treball pot comportar responsabilitats no només d'índole administrativa, sinó també penal per als funcionaris en el cas que hi haja algun error o omissió per part seua, una cosa que no és difícil que ocorre, ja que és impossible portar al dia tots i cadascun dels expedients", ha subratllat l'agrupació.

   Acaip ha presentat una queixa a la Direcció del CIS el passat 18 de març, però, fins a hui, no ha rebut resposta, una cosa que ha assegurat que és "bastant habitual des que va arribar este nou director fa uns mesos".

   "Desconeixem si hi ha algun tipus d'intenció oculta per part de la Direcció del CIS València, si el que es pretén és que el centre es col·lapsi del tot per justificar el seu tancament o simplement és que no el preocupa el més mínim el que ocorre en ell, doncs per a ell és un centre de passada, un esglaó més en la seua trajectòria penitenciària", ha dit Acaip, qui ha ressaltat que als treballadors i als seus representants "sí ens preocupa".

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press