AdmiNOVA, la nova web "més accessible" i "intuïtiva" per a l'admissió de l'alumnat del pròxim curs

Rovira destaca que hi haurà "més oferta que demanda" en Infantil amb 46.477 places de 3 anys

Educació llança una nova web "més accessible" i "intuïtiva" per a l'admissió de l'alumnat del pròxim curs
GVA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 21 mayo 2024 14:41

   VALÈNCIA, 21 May. (EUROPA PRESS) -

   La Conselleria d'Educació llança una nova web "més accessible" i "intuïtiva" per al procés d'admissió de l'alumnat del pròxim curs escolar 2024-2025 a la Comunitat Valenciana. 'AdmiNOVA' aglutina en una sola pantalla tota la informació sobre els tràmits perquè "tots" els usuaris disposen de la informació d'una forma "senzilla".

   Així ho ha recalcat aquest dimarts el conseller d'Educació, José Antonio Rovira, en roda de premsa junt amb el secretari autonòmic d'Educació, Daniel McEvoy, i el director general de Centres Docents, Jorge Cabo.

    Entre les principals novetats de la campanya respecte a un altre anys, el conseller d'Educació ha destacat la implantació del districte únic, a través de qual s'eliminen les limitacions geogràfiques i així les famílies tindran la possibilitat de triar el centre que "més s'adapte a les seues conviccions i a les necessitats dels seus fills". I, per un altre, el llançament d'adminova.gva.es, a través de la qual es podran fer totes les gestions.

   Es tracta d'una web "senzilla" i "intuïtiva" amb la qual es pretén "facilitar l'experiència a l'usuari en el procés d'admissió i matriculació", ha indicat Jorge Cabo, qui ha assenyala que la web explica també amb una versió responsive que "permet realitzar l'admissió des de qualsevol dispositiu".

   En aquest sentit, ha explicat que 'AdmiNOVA' mostra la informació per etapes educatives i s'indiquen les dates de cada fase del procés que "s'aniran habilitant a mesura que s'acosten les dates".

    D'aquesta forma, a través de la web es podrà fer el procés per a Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i Formació Professional, però també d'Escoles d'Idiomes, Ensenyaments Esportius, Música i Dansa i cicles d'Arts Plàstiques i Disseny.

DIFUSIÓ PER "TOTA LA COMUNITAT"

   No obstant això, el director general de Centres Docents ha recordat que aquelles famílies que no disposen dels recursos per a poder fer els tràmits per internet, poden acudir als seus centres educatius per a poder dur-ho a terme de forma presencial.

   A la campanya comptarà amb una versió en castellà i valencià a la qual es donarà difusió en "tota la Comunitat Valenciana" a través de les "xarxes socials, mitjans impresos i digitals, anuncis de televisió i tascons de ràdio".

    A més, Cap ha assegurat que instal·laran 'mupis' en les tres províncies i que podrà veure's la campanya en "autobusos, metre de València i Tram d'Alacant". "Es tracta d'una informació fonamental per a les famílies, que han d'estar ben informades del procés", ha destacat.

AUGMENT DE PLACES EN INFANTIL I BATXILLERAT

   Quant a les dades de l'admissió per al pròxim curs, José Antonio Rovira ha indicat que para Infantil 3 anys s'oferiran 46.477 llocs escolars per a un total de 41.560 nascuts el 2021. El que suposa un excedent de 5.000 llocs.

   La distribució per províncies serà la següent: a València s'ofereixen 23.945 places, de les quals 15.678 són de la pública i 8.267 de la concertada; a Castelló hi ha un total de 5.756 places oferides. D'elles, 4.809 són de l'escola pública i 947 de la concertada; i a Alacant s'ofereixen 16.776 places totals. D'elles, 13.603 són públiques i 3.173 per a la concertada.

   Respecte a Batxillerat, etapa en la qual, junt amb Infantil, cal fer el procés d'admissió --ja que en Primària i ESO només fan el procés els qui volen canviar de centre--, la previsió de places és de 37.040 per a una estimació de matrícula de 34.286. "Són 2.754 places més que les d'aquest curs en vigor. Es tracta de dades benvolgudes en funció de la matrícula real d'aquest curs", ha assenyalat Rovira.

   Per províncies, l'oferta de places és de 18.595 a València, de les quals 13.670 són públiques i 4.925 són concertades; a Alacant 14.127 , de les quals 12.423 són públiques i 1.704 concertades i a Castelló 4.318 , de les quals 3.938 són públiques i 380 són concertades.

   Finalment, Cabo ha assenyalat que el procés d'admissió començarà aquest divendres en Formació Professional: del 24 de maig al 3 de juny es presentaran les sol·licituds per a FP bàsica, grau mitjà o superior i cursos d'especialització.

    Mentre que en FP bàsica de segona oportunitat les sol·licituds es presentaran del 15 al 19 de juliol, i en programes formatius de qualificació bàsica del 4 al 10 de juliol.

   La presentació de sol·licituds per a sol·licitar plaça en Infantil i Primària, així com en Centres d'Educació Especial o Unitats Específiques en Centres Ordinaris, es realitzarà del 30 de maig al 6 de juny i la presentació de sol·licituds per a l'alumnat de Secundària i Batxillerat serà del 4 al 10 de juny.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press