AEMET avisa que este dimarts se superaran els 120-150 l/m2 de pluja de forma local a l'est peninsular

Archivo - Arxiu - Núvols negres sobre Valncia
EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 28 octubre 2024 17:55

   MADRID, 28 Oct. (EUROPA PRESS) -

   L'rea de l'Estret, Andalusia Oriental, Murcia, est de Castella-la Manxa i Comunitat Valenciana podrien superar de forma local els 120-150 litres per metre quadrat (l/m2) en 12-24 hores este dimarts, dia "lgid" de l'episodi de pluges intenses que durar almenys fins al dijous, segons l'avís especial ems per l'Agncia Estatal de Meteorologia (AEMET).

   AEMET ha explicat que les precipitacions generalitzades que es produiran estos dies en la Península i Balears estaran causades per una DANA (Depressió Allada en Nivells Alts) que romandr quasi estacionria entorn del Golf de Cadis durant bona part de la setmana. Hi haur major probabilitat de pluges i que estes siguen intenses en el vessant mediterrani, encara que l'organisme estatal ha puntualitzat que és difícil precisar on es donaran els majors acumulats per la incertesa en la posició de la DANA.

   Per dies, ha avisat que este dilluns comena la part més adversa de l'episodi. Així, s'espera que la DANA de lloc a una ciclogénesis en nivells baixos originant una baixa en superfície entorn del mar d'Alborán a partir de la vesprada, que evolucionar a una borrasca freda allada. Com a conseqüncia, s'intensificar el vent de Llevant en gran part de l'rea mediterrnia, la qual cosa afavorir l'arribada de gran quantitat d'humitat a l'est peninsular.

   D'acord amb la predicció, és probable que durant esta verprada-nit els ruixats puguen ser forts o molt forts i no es descarta que aconseguisquen intensitat torrencial. A més, tampoc es rebutja que puguen venir acompanyats de tempestes i ratxes de vent molt forts, entorn de l'rea de l'Estret, extrem oriental d'Andalusia, Murcia i sud-est de Castella-la Manxa.

   Pel que fa al dimarts, AEMET avisa que en menor mesurada les precipitacions s'estendran a gran part de la resta de la meitat sud, zona centre i extrem nord-est peninsular, encara que de forma localment intensa també. La baixa tendiria a desplaar-se lentament cap al nord-oest el dimecres i quedaria centrada entorn del sud-oest peninsular.

   A dia de hui, les zones on probablement es registren precipitacions localment molt fortes i persistents serien Andalusia occidental, rea de l'Estret, gran part del sistema Ibric, nord de la Comunitat Valenciana i Catalunya. De forma menys intensa i més dispersa, els ruixats s'estendrien per altres zones de l'interior peninsular. Així, l'extrem nord-oest, extrem sud-est, rea cantbrica i Balears quedarien amb molta menor afectació durant este dia.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press