Ángeles González Sinde dirigix 'Després de Kim': "Cannes ha sigut històricament molt injust amb el cinema espanyol"

La cineasta recolza la reelecció de Méndez-Leite a l'Acadèmia de Cinema

Archivo - Arxiu - La nova presidenta del Real Patronat del Reina Sofia i ministra de Cultura durant el mandat de Zapatero, Ángeles González-Sinde, observa l'obra 'El Mundo', d'Ángeles Santos.
Joaquin Corchero - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 21 abril 2026 18:41

   MADRID, 21 Abr. (EUROPA PRESS) -

   La realitzadora i exministra de Cultura Ángeles González Sinde ha celebrat la històrica presència espanyola en el pròxim Festival de Cannes, on acudiran Pedro Almodóvar, Rodrigo Sorogoyen i Los Javis, un èxit que para ella arriba tard.

   "Ja era hora perquè el cinema espanyol porta sent molt bo, creatiu i divers des de feixos. En canvi, el Festival de Cannes ha sigut històricament molt refractari i molt injust amb el cinema espanyol", ha assegurat Ángeles González Sinde en una entrevista amb Europa Press, amb motiu de l'estrena en cinemes de la seua nova pel·lícula 'Després de Kim', que s'estrena en cinemes este divendres, 24 d'abril.

    La cineasta ha posat especial èmfasi en que este èxit no només pertany als directors, sinó també a la part tècnica de les produccions actuals. "Fa dècades podies notar la diferència si canviaves de canal entre una pel·lícula americana i una espanyola, però hui això ja no existix", ha assenyalat. En este sentit, ha destacat que el nivell dels tècnics espanyols és tan elevat que les grans produccions estrangeres "roden a Espanya i contracten a gent espanyola".

   Malgrat este gran nivell narratiu i actoral, González-Sinde lamenta la fragmentació dels mercats cinematogràfics, que dificulta que les pel·lícules viatgen fora de les seues fronteres. "Ens arriba molt poc de fora i el nostre arriba molt poc fóra; amb prou faenes veiem cinema alemany o italià més enllà de noms com Sorrentino", ha explicat.

    No obstant això, confia que el triplet espanyol a Cannes servisca de motor per a la resta de produccions. "Que li vaja bé a una pel·lícula espanyola genera curiositat cap a totes les altres i hem d'alegrar-nos tots", ha subratllat.

    En relació amb 'Després de Kim', la realitzadora adapta la seua pròpia novel·la homònima del 2019, que explora les ferides d'un matrimoni divorciat que es retroba a Benidorm després d'una tragèdia familiar, protagonitzada per Adriana Ozores i Darío Grandinetti.

    Ángeles González Sinde ha defensat la necessitat de posar el focus en protagonistes d'edat madura, lamentant el "pànic" que existix en la indústria audiovisual per perdre el favor del públic jove.

   "En el món audiovisual hi ha pànic a perdre als joves com a espectadors i això provoca que es facen esforços grans per tenir protagonistes joves, ja que es pensa que així vas a atraure a este tipus de públic", ha assenyalat.

   No obstant això, considera que els qui més van al cinema són les persones "madures". "A voltes es té una mica descuidat a este públic, quan en realitat a Espanya som les persones d'esta edat els qui més anem al cinema per hàbit o com a pla social", ha argumentat.

    No obstant això, afig que la circumstància de tenir actors madurs s'ha donat de forma "natural i espontània", i apunta que en la seua novel·la els personatges ronden els 70 anys. "En esta edat, quan els fills ja són adults, et fa pensar en el que has fet bé o malament com a mare, i la veritat és que no hi ha manera d'encertar, o et passes o no arribes", ha assenyalat.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press