Rober Solsona - Europa Press
MADRID, 25 Jun. (EUROPA PRESS) -
El Ministeri d'Igualtat ha elevat a 17 el nombre de dones assassinades per violència de gènere en el que va d'any 2025, després de confirmar-se el cas d'Algemesí, on un home de 34 anys ha acabat este dimecres, presumptament, amb la vida de la seua dona, de 42 anys, i el seu fill de dos anys.
Es tracta del segon crim per violència masclista en apenes 24 hores, després de l'ocorregut este dimarts a Getafe (Madrid) i el cinquè d'este mes de juny. En cap dels dos últims casos existien denúncies prèvies per violència de gènere contra els presumptes agressors.
Amb la confirmació d'este cas, el nombre de dones assassinades per violència de gènere ascendix a 17 el 2025 i a 1.311 des del 2003, quan es van començar a recopilar estes dades. El nombre de menors d'edat assassinats per violència de gènere a Espanya ascendix a 3 el 2025 i a 65 des del 2013, data en la qual van començar els registres.
La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, i la delegada del Govern contra la Violència de Gènere, Carmen Martínez, han expressat la seua "més absoluta condemna i rebuig" davant d'este assassinat masclista i han traslladat "tot" el seu "suport" a familiars i amistats de les víctimes. Tant la ministra com la delegada demanen "tots els esforços des de les institucions, administracions i el conjunt de la societat per a arribar a temps i evitar més morts".
El Ministeri d'Igualtat, a través de la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere, recorda que el telèfon 016, les consultes online a través de l'email 016-online@igualdad.gob.es, el canal del Whatsapp en el número 600 000 016 i el xat online, accessible des de la pàgina web 'violenciagenero.igualdad.gob.es', funcionen les 24 hores, tots els dies de la setmana.
En el 016 es pot demanar assessorament sobre els recursos disponibles i els drets de les víctimes de totes les formes de violència contra la dona, així com assessorament jurídic de 8:00 a 22:00 hores tots els dies de la setmana, amb atenció en 53 idiomes i un servici adaptat a possibles situacions de discapacitat.
D'altra banda, també recorda que en una situació d'emergència es pot cridar a l'112 o als telèfons d'emergències de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062). En cas que no siga possible realitzar una telefonada i davant d'una situació de perill, es pot utilitzar l'aplicació ALERTCOPS, des de la qual s'enviarà un senyal d'alerta a la policia amb geolocalización.
Estos mitjans d'assistència poden ser activats per la víctima i també per qualsevol persona que conega o sospite d'un cas de violència de gènere.