Tariq Mohammad / Zuma Press / Europa Press
MADRID, 9 Sep. (EUROPA PRESS) -
Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamas), han elevat este dimecres a prop d'1.360 els morts a causa d'atacs israelians contra l'enclavament des de l'alto el foc en vigor des d'octubre del 2025, inclosos dos morts durant les últimes 24 hores.
El Ministeri de Sanitat gazià ha indicat en un comunicat publicat en xarxes socials que fins hui s'han registrat 1.358 morts i 4.541 ferits pels atacs israelians des de l'alto el foc, un període en el qual a més s'han recuperat 831 cadàvers de zones de les quals es van replegar les tropes d'Israel al fil de l'acord per a aplicar la proposta d'Estats Units.
Així mateix, ha destacat que des de l'inici de l'ofensiva llançada per Israel després dels atacs del 7 d'octubre del 2023 --que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons el balanç oficial-- s'han registrat 73.669 morts i 174.652 ferits.
Per la seua banda, l'Exèrcit d'Israel ha confirmat en un comunicat que el dimarts va llançar bombardejos contra Gaza, "destruint tres magatzems d'armes de Hamas i Jihad Islàmica", així com "una llançadora" usada per a "atacar" a Israel en el marc del conflicte, sense pronunciar-se sobre possibles víctimes en estos atacs aeris.
"Les organitzacions terroristes van emmagatzemar desenes d'armes en estos magatzems, inclosos coets, fusells d'assalt tipus Kalashnikov i un altre tipus d'equip de combat", ha dit, abans d'agregar que les seues forces "van identificar també a terroristes de Hamas arribant a estos magatzems i usant les seues armes per a labors de vigilància i control a Gaza".