ALACANT, 5 Dic. (EUROPA PRESS) -
La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha ressaltat que el sector turronero necessita m d'obra i relleu generacional perqu perdure en el temps, per la qual cosa considera que és necessria una oferta formativa "atractiva i de qualitat", a través de la Formació Professional Dual, amb la imprescindible incorporació de les empreses dedicades a elaborar aquest producte.
Així s'ha expressat aquest dimarts Bernabé durant la inauguració de la 15 Fira de Nadal de Xixona, en la qual ha participat al costat de l'alcaldessa de la ciutat, Isabel López, segons ha indicat la Delegació en un comunicat.
Bernabé ha destacat que 2022 va ser un any "molt bo" per a la indústria del torró, amb una facturació "rcord" i en el qual les seues exportacions van aconseguir els 67 milions d'euros i es va incrementar l'ocupació un 10 per cent.
En aquest sentit, ha enaltit "la sensibilitat i el compromís del Govern d'Espanya" amb tots aquells sectors que participen a la Fira de Nadal de Xixona, entre ells els de la producció del torró.
Per aix, ha apuntat que el Govern és "conscient de les dificultats que es donen en la producció", per la qual cosa ha establit unes ajudes de 81 milions d'euros per a productors de fruiters i de pela que es comenaran a pagar durant aquest mes. D'ells, ha afirmat que quasi 13 milions són per a la Comunitat Valenciana.
Quant a la mel, la delegada ha ressaltat que el seu valor "transciende a l'econmic, ja que l'apicultura és fonamental per a la conservació del medi natural" i ha assenyalat que el Govern va aprovar el passat mes de juliol el Pla de Control Reforat de la Qualitat de la Mel per a la campanya 2023, per a "garantir l'eficcia i eficincia en les inspeccions".
Respecte a la Fira de Nadal de Xixona, que compta amb més de cent expositors de productes autctons, ha ressaltat que és "un referent del turisme nadalenc i gastronmic, motor econmic de la província d'Alacant i de la Comunitat Valenciana".