'El Bigotes' avisa: "Casado hauria de saber que encara té molta merda en la motxilla"

Comissió d'investigació sobre Taula en Els Corts
EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 25 febrero 2019 13:26

VALNCIA 25 Feb. (EUROPA PRESS) -

L'exresponsable d'Orange Market, Álvaro Pérez, conegut com 'El Bigotes', ha afirmat aquest dilluns que el president del PP, Pablo Casado, a qui s'ha referit com "la regeneració", hauria de saber que "encara té molta merda en la motxilla" i ha agregat que l'eurodiputat Esteban González Pons "és un d'eixos cucs que sap mantindre's en la poma pels anys dels anys" i "viu de meravella encara".

Així s'ha pronunciat Pérez durant la seua declaració per videoconferncia des de presó en la comissió de Les Corts Valencianes que investiga contractes de la Generalitat amb empreses vinculades a la trama Taula, en ser preguntat sobre l'actual eurodiputat i exconseller valenci.

"Que González Pons diga que em va tirar, menteix com un bergant perqu en plena Gürtel es va reunir amb mi per a veure si em podia ajudar en un assumpte personal, per es va reunir d'amagat perqu li feia por que li veren amb mi per Valncia, és un mentider", ha assenyalat, per a agregar que sap que ha conegut "moltes coses d'ell". "Massa gent -ha agregat- a Valncia és testimoni de com em tractava i del respecte que em tenia".

Pérez ha assegurat en un primer moment no saber el motiu de la seua compareixena en no estar imputat ni tindre "res a veure" amb el cas Taula, encara que s'ha mostrat disposat a respondre les preguntes dels grups, reafirmant que va ser l'expresident de la Generalitat Francisco Camps qui li va convidar a vindre a Valncia: "Malgrat que hi ha un nodrit grup que s'obstina a desmentir-ho o negar-ho, a mi em convida a anar a la Comunitat Valenciana el senyor Camps, que en eixa poca era el meu amiguet de l'nima i em convida a anar a treballar per al partit".

Ha explicat que quan va arribar "hi havia un problema greu entre Camps i Zaplana que es portaven molt malament" i seguien "arribant" les "arrels" de l'anterior Consell: "Paco Camps nadava contracorrent i feia el que podia".

LA "GURDIA PRETORIANA" DE CAMPS

El primer acte que se li dona a Orange Market, ha dit, se'l dona González Pons a un empleat seu que contracta perqu s'ho demana Camps. Segons ha incidit, Pons era un amic de la infncia de l'expresident Camps --que "tenia una gurdia pretoriana amb Pons, Gerardo Camps, la seua santedat el senyor Cotino i algun més"--, era "de la més absoluta confiana" i "en les seues rees feia i desfeia com li venia en gana".

Preguntat sobre si tenia 'feeling' amb González Pons, ha assenyalat que aquest "tenia les seues empreses de capalera i els seus amics i era amb els qui s'entenia". A ell, ha indicat, tot el que li donaven al marge dels actes del PP era per la seua "súplica i plor".

Sobre eixes empreses de capalera, ha assenyalat que "una d'elles era el portavions, el submarí sovitic, Engloba, que treballava per a tots ells" i es quedava 120 concursos a l'any. "Qualsevol empleat amb crrec solvent en qualsevol conselleria sap que per a qualsevol tipus de treball calia cridar a Engloba, negar-ho ara és absurd", ha incidit, i si a ell se li donaven "a dit" eixe podria ser el cas d'uns altres.

Ha instat la comissió a demanar al jutjat una conversa que va mantindre en el seu moment amb l'exdirector de Levante EMV Julio Monreal, "molt aclaridora" que en quasi 15 minuts "resumeix molt bé com es funciona a la Comunitat Valenciana".

Ha assenyalat sobre Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa, que li va conéixer quan "no era zen" i per a aconseguir uns abonaments per a veure els bous, per res més. També ha assegurat que Orange Market no va entrar a l'Ajuntament de Valncia perqu ja treballaven per a ell Engloba i Trasgos, i malgrat que li felicitaven per la seua organització d'esdeveniments la prpia alcaldessa d'aleshores, Rita Barberá, li va dir que es dedicara "al seu", que era el PPCV.

COTINO "VOLIA SER DÉU"

Álvaro Pérez ha tingut paraules específiques per a l'exconseller Juan Cotino, que "feia el que li donava la gana, ell volia ser Déu per no arribava a temps, no estava a l'altura". Per ell "passava absolutament tot, tot, tot, el confessable i inconfessable" i ha agregat: "De Juan Cotino estic escrivint encara l'ultramodern testament, tinc una pea molt important encara que és el del Papa". "Parlar d'aquest tipus m'incomoda bastant", ha dit, referint-se a ell com "menyspreable". Vicente Cotino, el seu nebot, "és un senyor, el seu oncle no".

Álvaro Pérez ha recordat que es compleixen deu anys de l'esclat del cas Gürtel i mai quan ha declarat ha "tirat merda a altres persones", sinó que ha intentat defendre's amb el que ell sap. Ha assegurat que "hi ha molt despistat" que diu que no sabia res del que estava passant i que "la covardia porta a ser desmemoriat". "Se sacsegen ells tirant la seua prpia merda als altres i aix és un problema que va a ser impossible eradicar", ha asseverat.

"Mai en els 10 anys he mentit, he pogut callar, per fa temps vaig decidir no callar", ha dit, simplement dient el que sap i no tirant de la manta com a tal: "Se suposa que quan ests en el llit i tires de la manta quasi sempre se't queda el cul a l'aire i en aquest país quan et quedes amb el cul a l'aire vas malament perqu quasi sempre te'l trenquen".

NINGÚ LI VA DEMANAR "UN CNTIM"

Sobre Camps, ha indicat que ja va dir una vegada que considera que "com a polític era honrat, com a home un covard i com a amic una merda". Preguntat sobre si l'expresident sabia del sistema de cobraments imperant, ha indicat que era "absolutament conscient, coneixedor i sabedor" per ha afirmat que es jugaria "una m i no la perdria" afirmant que "no es va portar un sol cntim, mai, mai, de res".

A ell "cap polític a Valncia" li va demanar un cntim perqu els hi ha "menyspreable, miserables, covards o mentiders" per mai li han demanat res, "a diferncia amb Correa, que li han tret els budells a Madrid".

Sobre els regals, ha apuntat que va fer "poquíssims" i consistien en corbates o algun rellotge, per ni viatges ni cotxes ni "barbaritats", encara que ha assenyalat que aix també és relatiu perqu "és curiós, agafes a 150 periodistes, te'ls portes amb les seues dones a veure el primer partit de la selecció de futbol, full credit, i aix no passa res, toca't els collons, és acollonant, aix no passa res, i no obstant a fas un regal d'una corbata de 150 euros i aix és perqu li trenquen a un el darrere, no hi ha dret".

A més, 'El Bigotes' ha assegurat que els regals d'empresa segueixen existint per "fa anys els esfínters estaven més relaxats" i es rebien sense problema i ara "estan atapets" i ja no es reben en el despatx, sinó a casa: "Abans a plena llum, ara en la nocturnitat".

La compareixena ha finalitzat amb dos peticions per part de Pérez, una dirigida a Compromís ja que té coneguts en la presó que són valencians i simpatitzants, demanant que els diners que guanyen en la comissió d'investigació els donen a una bona causa, i un altre dirigit als mitjans, ja que el seu fill li pregunta moltes vegades per qu li trauen tant en televisió si porta dos anys en la presó i est callat: "Amb afecte i molt humor, em voldria cagar en la puta mare de Wyoming, per amb molt humor".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press