Bombers de Valencia realitzen 200 servicis per pluges i la Diputació activa un pla per a vies no segures

Rescat de persones del Consorci Provincial de Bombers de Valencia
CONSORCIO BOMBEROS VALENCIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 29 octubre 2024 17:32

   VALNCIA, 29 Oct. (EUROPA PRESS) -

   La Diputació de Valncia, a través del Consorci Provincial de Bombers (CPBV) i de l'rea de Carreteres, ha reforat els seus efectius d'emergncia per a donar resposta a les incidncies produdes pel temporal de pluja que des d'esta matinada afecta a la prctica totalitat de la província i per la qual s'han realitzat 200 servicis. A més, ha activat un pla especial per a gestionar les actuacions en les vies que no siguen segures per a la circulació.

   El president de la institució provincial, Vicent Mompó, acompanyat pel president del CPBV i diputat de Medi ambient, Avelino Mascarell, han conegut el dispositiu especial activat pels Bombers de Diputació, presenciant un dels rescats de l'equip GERA del Consorci (Grup Especial de Rescat a Altura) a l'Alcudia, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat.

   El pas del temporal per la província de Valencia ha suposat, fins a la primera hora de la vesprada, al voltant de 200 intervencions d'emergncia per part dels Bombers de la Diputació, amb la prioritat dels rescats i el salvament de persones, especialment conductors o persones en habitatges inundats.

   També s'atenen sanejaments de faanes i buidatges, encara que la "mxima prioritat" és de moment el rescat, com el qual ha tingut lloc en l'Alcudia, on el GERA han auxiliat via aria a tres persones que havien quedat atrapades entre l'aigua amb el seu vehicle.

    Així mateix, ha tingut lloc un rescat al migdia de diverses persones en el polígon 24 de Quart de Poblet, en el qual han participat bombers i sergent del parc de paterna i l'helicpter V990 del Consorci.

   A primera hora del matí, el gruix d'estes mobilitzacions s'ha produt a la comarca de la Ribera, per a estendre's amb el pas de les hores a la resta de la província, a mesura que es desplaava el temporal.

    De manera parallela, l'rea de Carreteres ha activat un pla especial per a coordinar les actuacions del servici de conservació, que ha registrat més d'un centenar d'intervencions sobre la xarxa provincial, tancant al trnsit les zones que podien comprometre la seguretat dels conductors i retirant obstacles en les prpies vies, entre altres actuacions.

    El desplegament d'efectius al llarg de les sis demarcacions que componen la xarxa de carreteres inclou a enginyers d'obres públiques, capatassos, vigilants i els professionals de les empreses de conservació responsables del manteniment de les vies de comunicació.

DEMANEN EVITAR DESPLAAMENTS

   Mompó ha fet una crida perqu la ciutadania "evite qualsevol desplaament que no siga indispensable, perqu la situació és complicada, tant en els carrers dels pobles més afectats, com en les carreteres de la xarxa provincial".

    "En situacions com esta és quan més a prop hem d'estar dels ajuntaments per a ajudar a mitigar en la mesura del possible els efectes d'este fenomen meteorolgic", ha expressat, al mateix temps que ha avanat que, "a mesura que passen les hores i es vagen avaluant els danys ocasionats pel temporal", intentaran donar "el millor servici en funció de les necessitats que es vagen detectant".

    Per la seua banda, el president del CPBV, Avelino Mascarell, ha destacat "la gran coordinació de tots els efectius, no entre els equips de Bombers i les brigades de Carreteres de la Diputació, sinó també amb la resta de professionals mobilitzats des de les diferents administracions amb competncia en matria d'emergncies".

   Tant el president Mompó com el diputat Avelino Mascarell faran el seguiment de la situació des del Centre de Coordinació Operativa Integrat (CECOPI), dependent de la Generalitat Valenciana i situat a l'Eliana.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press