Bussejadors de l'Armada amb base a Cartagena intervenen tres projectils de la Guerra Civil en el port de València

Bussejadors de l'Armada intervenen tres projectils de la Guerra Civil en el port de Valncia
ARMADA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 30 mayo 2023 12:46

   MÚRCIA, 30 May. (EUROPA PRESS) -

   Un Equip Especial de Desactivació d'Explosius (EDE) de la Unitat de Bussejadors de Mesures Contraminas (UBMCM) de l'Armada, amb base a Cartagena, va intervenir aquest dilluns tres projectils enfront del moll de Creuers número 3 de Valncia.

   En concret, les municions, de la Guerra Civil, es trobaven a 12 metres del moll de Creuers número 3 i submergit a 16 metres de la superfície.

   La collaboració ciutadana va donar l'avís inicial a la Comandncia Naval de Valncia, que va notificar a la Gurdia Civil de la situació d'un possible artefacte explosiu submergit en el moll exterior del port de Valncia.

   La Benemérita va procedir a destacar el Grup d'Activitats Subaqütiques (GEAS), que va confirmar i va identificar la troballa com un possible projectil i, a més, va trobar dos possibles projectils més, donant avís al Centre d'Operacions i Vigilncia d'Acció Marítima (COVAM) de l'Armada a Cartagena.

   La Caserna General de la Fora d'Acció Marítima, a través del COVAM, va procedir a destacar un equip de desactivadores d'explosius de la UBMCM, que mitjanant l'ocupació de crregues explosives especials va confirmar la identificació de tres projectils rompedors, dos de 105mm i un de 155mm, pertanyents a la Guerra Civil espanyola.

   L'operació va ser coordinada per la Comandncia Naval de Valncia, amb la collaboració de l'Autoritat Porturia i la Capitania Marítima de Valncia, la Gurdia Civil amb dos embarcacions del Grup d'Activitats Subaqütiques i una altra del Servici Marítim, i l'Unitat Militar d'Emergncies (UME) amb l'assistncia d'una ambulncia de suport vital avanat.

   L'Unitat de Bussejadors de MCM pertany a la Flota i depn, tant orgnica com operativament, del Comandant de la Fora de Mesures Contra Mines.

   Igual que la resta d'unitats de bussege de l'Armada, compta amb personal especialista en desactivació d'artefactes explosius submarins, a més de bussejadors amb especialització en tcniques d'inutilització de mines submarines (EOD-Sub), sent els únics capacitats per a realitzar aquest tipus de tasques. Aquesta activitat, en l'mbit marítim i litoral, és competncia exclusiva de l'Armada.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press