VALÈNCIA, 21 Oct. (EUROPA PRESS) -
La vicepresidenta primera i portaveu del Consell, Susana Camarero, ha assegurat que porten "setmanes" treballant per a "la possibilitat d'aprovar els pressupostos" i ha emfatitzat que "deu dies en política és un món", en relació al període en el qual l'Executiu valencià hauria de donar llum verda al projecte dels comptes autonòmics perquè Les Corts poguera aprovar-les abans de finalització d'any.
Així s'ha expressat este dimarts Camarero en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en ser preguntada per la fase en la qual es troba la negociació de pressupostos entre PP i Vox i si es plantegen iniciar l'any amb els comptes prorrogats.
Sobre este tema, la portaveu del Consell ha recalcat que porten "setmanes" treballant per a aprovar-los i ha posat en valor que el Consell ha aprovat els dos pressupostos en els dos anys de legislatura. "Anem a treballar per que hi haja un nou pressupost, i seguirem treballant", ha subratllat.
Així mateix, ha avançat que les Conselleries estan fent "el seu treball" en relació als comptes i estan "amb la preparació dels pressupostos", però ha declinat comentar la fase de les negociacions perquè és del "àmbit de les Corts" i ha rebutjat "entrar a valorar si s'està negociant o no".
La portaveu ha apuntat que este 2025 es va iniciar amb els pressupostos prorrogats de l'any anterior i al maig es van aprovar els comptes que ara estan executant-se. "Hui hi ha uns pressupostos en marxa, hi ha uns pressupostos que s'estan executant i estem treballant per a poder comptar amb nous pressupostos", ha insistit, al mateix temps que ha agregat: "Deu dies en política és un món".
Per la seua banda, el síndic del PP en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca, ha remarcat que, "a diferència" del Govern de Pedro Sánchez, el Consell compta amb uns pressupostos aprovats enguany, els del 2025 la tramitació dels quals va ser ajornada per la dana, i per tant no té la "pressió" de necessitar impulsar uns nous. A més, ha assegurat que aquests comptes "seguixen garantint" el pagament de les ajudes als damnificats per la catàstrofe del passat 29 d'octubre.
"Ací hi ha pressupostos i els valencians anem a tenir la tranquil·litat de tenir un document de pressupostos que permeta que l'activitat de l'administració no quede paralitzada", ha abundat Pérez Llorca en roda de premsa després de la junta de síndics, preguntat per si espera que el Consell arribe a temps de presentar un projecte pressupostari per al 2026 abans de final d'octubre.